طرح اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا منتشر شد

متن کامل طرح اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا که ۲۷ فروردین اعلام وصول شده بود، منتشر شد.

طرح اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا منتشر شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، متن کامل طرح اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا که در جلسه شماره ۳۱۰ صحن علنی مجلس در تاریخ ۲۷ فروردین به صورت عادی اعلام وصول شده بود، منتشر شد.

متن آن به شرح ذیل است:

مقدمه

(دلایل توجیهی) هدف طرح حاضر خنثی سازی ایالات متحده آمریکا از طریق ایجاد تسهیلات لازم برای رونق تولید و کسب و کار در کشور از طریق اعطای تخفیف‌های مالیاتی، تامین مطمئن کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، اجرای بودجه مبتنی بر صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضرور و ارتقاء کارایی هزینه‌های دولت، تعریف پایه‌های مالیاتی جدید برای دولت و مدیریت دقیق بازار ارز، ایجاد رونق در بخش مسکن و ایجاد انعطاف لازم در ساختار‌های اجرایی کشور بوده و پرداخت یارانه بنزین به صورت عادلانه می‌باشد.

عنوان طرح: حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا

ماده یک- یک دولت موظف است به هر ایرانی دارای کد ملی به جز ساکنین خارج کشور معادل ۳۰ لیتر بنزین به قیمت سال ۱۳۹۷ برای استفاده از بنزین به طور ماهانه به کارت سوخت سرپرست خانوار اختصاص دهد.

۲- قیمت بنزین خارج از این سهمیه بر مبنای ۹۰ درصد خرید فوب خلیج فارس (با نرخ تسعیر سامانه نیما) محاسبه خواهد شد.

۳- در صورت عدم مصرف سهمیه سوخت، افراد می‌توانند اعتبار خود را از طریق سامانه و دستگاه‌های شتاب ATM افراد دیگر واگذار کنند و در غیر این صورت در انتهای هر ماه اعتبار باقیمانده در کارت به شرکت ملی پالایش و پخش واگذار و معادل ریالی آن (مطابق نرخ متوسط ماهانه بنزین آزاد- قیمت پایه بنزین) در کارت‌های بانکی واریز و قابل برداشت خواهد بود. منابع حاصل از درآمد این ماده صرف اشتغال و رونق تولید می‌گردد. آئین‌نامه اجرایی این ماده برای اختصاص سهمیه خودرو‌های عمومی و گازسوز کردن آن‌ها توسط سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارتخانه‌های کشور و نفت تهیه و ظرف مدت یک ماه به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

برای اطلاع از ماده‌های ۲ لغایت ۲۱ و تبصره‌های آن (اینجا) را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار