بیماری دردناکی که در کمین وسواسی‌هاست/ اگر این علائم را دارید به التهاب روده مبتلا شده‌اید

یک متخصص گوارش و کبد گفت: افزایش سطح بهداشت و کاهش میکروب‌های موجود در محیط اطراف باعث افزایش شیوع التهاب روده شده است.

همایون هاشمی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره بیماری التهابی روده اظهار کرد: ورود به زندگی مدرنیته و تمایل به شهرنشینی با  نکات مثبتی  همراه بود که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود واکسیناسیون و بهداشت اشاره کرد.

وی ادامه داد: این تغییر وضعیت تبعات منفی هم به همراه داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش شیوع بیماری‌های التهابی روده اشاره کرد شاید حدود ۵۰ سال پیش آثار چندانی از وجود این بیماری دیده نمی‌شد، اما آمار ابتلا به این بیماری در سال‌های اخیر افزایش چشم گیری پیدا کرده است؛ نابر پیش بینی‌های انجام شده از هر ۱۰۰ هزار نفر ۴۵ نفر به این بیماری مبتلا هستند.

هاشمی گفت: عواملی دیگری ماننداستعمال دخانیات، چاقی، کم تحرکی، کاهش آمار زایمان طبیعی، تغذیه نامناسب به خصوص در کودکان وکمبود مصرف ویتامین D از عواملی است که  در افزایش شیوع بیماری‌های التهابی روده یا همان IBD تاثیر دارد.
 
اختلالی که در کمین وسواسی‌هاست/ اگر این علائم را دارید به التهاب رودا مبتلا شده‌اید

تاثیر زندگی شهرنشینی بر بروز التهابات روده

این متخصص گوارش و کبد درباره تاثیر تغییر شرایط بهداشتی در افزایش شیوع این بیماری بیان کرد: عوامل نام برده علت ایجاد بیماری‌های التهابی روده نیستند بلکه شواهد نشان از اثربخشی آن‌ها بر بروز اختلال التهابی روده دارد؛ زندگی شهرنشینی به شدت افزایش پیدا کرده و با توجه به افزایش مراقبت‌های سلامت مقدار شیوع بیماری‌های عفونی، انگل‌ها و ویروس‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به طور کلی بدن انسان در مقابل عوامل خارجی از خود واکنش دفاعی نشان می‌دهد، اما بهبود شرایط بهداشتی باعث شده است که برخورد سیستم ایمنی ما با میکروب‌ها و سایر عوامل آسیب زا کاهش پیدا کند که در نهایت به افزایش بیماری‌های التهابی منجر شده است.
 
اختلالی که در کمین وسواسی‌هاست/ اگر این علائم را دارید به التهاب رودا مبتلا شده‌اید
این متخصص گوارش و کبد تاکید کرد: علت اصلی ابتلا به این بیماری‌ها هنوز مسشخص نیست و همین مشخص نبودن علت باعث می‌شود تا راهکاری قطعی برای درمان ۱۰۰ درصدی این اختلال وجود نداشته باشد.


وی بیان کرد: دفع مدفوع در انسان‌های عادی در فواصل زمانی ۱ تا ۳ روزه اتفاق می‌افتد، اما اگر تعداد آن به بیش از ۳ بار در روز رسید یا با خون و بلغم همراه بود؛ شرایط خبر از ابتلای فرد به التهاب روده می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: اگر فردی با علائمی مثل کم خونی، دل درد‌های مکرر، تب مداوم و ترشحات چرکی رو به رو بود، زمان آن است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از سلامت بدن خود مطمئن شوید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
وسوا س؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
علتش واکسن ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
خیلی خوب بود بیشتر درمورد وسواسی بذارید که چه بیماریهایی را به دنبال داره .اطرافم دیدم ادم‌های وسواس بیشتر مریضن تا ادم های معمولی بهم ثابت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
خب چه ربطی به وسواس داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
چون فرد وسواس بیش از اندازه بطور مثال دستش میشوره و میکروب های مفید بدن را که برای روده مفیده از دست میده برعکس این مقاله خیلی خوب بود چون تا امروز من که این بیماری داشتم نمیدونستم وسواسی یک عامل این بیماری بوده.
Bulgaria
مسعود
۲۱:۱۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
حتی کودکان نوزاد که در محیط خانه های بعضی والدین وسواسی رشد میکنند و از هوای عادی بیرون و جامعه بشدت پرهیز داده میشوند به انواع بیماریهای عفونی مبتلا میشوند در صورتیکه نوزادان در معرض غبار متفاوت فضا رشد میکنند بمراتب مصون ترند
آخرین اخبار