خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش عشایری کشور

سیل ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش عشایری کشور خسارت زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس سازمان امور عشایر کشور در سفر یکروزه به شهرستان اسفراین و در بازدید از سد خاکی در حال ساخت منطقه میاندشت گفت: بر اثر بارندگی‌های سیل آسای اخیر، میزان خساراتی که سیلاب به ایل راه‌ها و زیرساخت‌های عشایری، سیاه چادر‌ها و وسایل زندگی عشایر وارد کرده، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

کرمعلی قندالی افزود: این برآورد خسارات طی روز‌های آینده در هیئت دولت مطرح خواهد شد و کار کمک رسانی به این قشر زحمتکش ادامه پیدا خواهد کرد و علاوه بر کمک‌های دولت در این زمینه به عشایر کشورمان این آمادگی را داریم که برای جبران خسارتها، تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان با سود چهار درصد در اختیار عشایر سیل زده قرار دهیم.

وی از اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد خاکی میاندشت اسفراین خبر داد و افزود: سد خاکی میاندشت اسفراین که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال ۹۸ با تخصیص اعتبارات به موقع شاهد آبگیری این سد خواهیم بود.

رئیس فراکسیون عشایری مجلس و نماینده مردم اسفراین هم با اشاره به نزدیک بودن بند خاکی میاندشت اسفراین به امامزاده احمدبن موسی (ع) کوران اظهار داشت: جلوه‌های طبیعی و انسانی موجود در محیط زندگی عشایر، این مناطق را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های خاص و چشمگیر گردشگری مطرح کرده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های گردشگری را در این پروژه تعریف و عملیاتی کنند و مسئولان نیز حمایت خواهند کرد.

هادی قوامی با اشاره به بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر گفت: به دلیل اینکه به عشایر اجازه نمی‌دهند سرپناه مقاوم بسازند؛ ساخت سرپناه‌های دائم برای عشایر کشور ضروری است.

وی بر لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه بند خاکی میاندشت اسفراین توسط سازمان عشایری کشور تاکید کرد و گفت: با بهره‌برداری از بند خاکی میاندشت اسفراین ۱۱ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره خواهد شد.

انتهای پیام /ب

خسارت سیل به بخش عشایری کشور

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.