توقف بیش از ۶۰۰ فروند شناور صیادی و باری غیرمجاز قاچاق سوخت در پارکینگ قانون

فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: بیش از فروند شناور صیادی و باری غیرمجاز در زمینه قاچاق سوخت طی سال ۹۷ در استان توقیف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار عبداله نظرپور، فرمانده مرزبانی استان خوزستان با بیان اینکه در سال ۹۷، بیش از ۶۰۰ فروند شناور باری و صیادی توقیف و  تعدادی از عوامل فعال در عرصه خرید و فروش غیرقانونی و قاچاق مواد سوختی در آب‌های بین المللی استان دستگیر شدند، گفت: در همین راستا،  یک میلیون ۲۵۶ هزار و ۴۷۰ لیتر سوخت قاچاق هنگام خروج از کشور کشف شد که کشفیات در مقایسه به سال قبل از آن، بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: دلایل و مستندات موجود حاکی از این است  که شناور‌های توقیف شده که با هدف  صیادی و حمل بار اقدام به بارگیری مقادیر زیادی از مواد سوختی یارانه‌ای نموده بود، بدون هیچگونه فعالیت صیادی و صرفا با هدف فروش این مقدار مواد سوختی به دلالان کشور‌های حوزه خلیج فارس  اقدام به فروش غیرقانونی گازوییل قاچاق نمودند.

سردار نظرپور اذعان داشت: شناور‌های متخلف توقیف و قریب به ۱۰۰ نفر خدمه آن‌ها به اتهام اقدام غیرقانونی و قاچاق منابع سوختی و سرماییه ملی کشور دستگیر و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی تحویل مراجع قانونی شدند.

این مقام ارشد مرزبانی در پایان با اشاره به تحویل محموله‌های سوخت کشف شده به مراجع ذیصلاح تصریح کرد: کارشناسان ارزش این مقدار سوخت قاچاق را بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

انتهای پیام/گ

کشف سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.