عامل انسانی علت بیشتر آتش سوزی های منابع طبیعی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از سهم ۸۰ درصدی عامل انسانی، بی احتیاطی گردشگران در وقوع آتش سوزی های سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با بررسی دلایل دقیق آتش سوزی در سال ۹۷ به سهم ۸۰ درصدی عامل انسانی، بی احتیاطی گردشگران و حریق پس چرای مزارع رسیدیم که با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، هشدار و آموزش می‌توانیم این آسیب مخرب زیست محیطی را کنترل کنیم.

وی  در نشست ستاد اطفای حریق استان در استانداری، تشکیل زود هنگام این ستاد را نشانه عزم بین بخشی برای کنترل و کاهش آتش سوزی جنگل، مرتع و مزارع در استان دانست.

وی سپس به نقش و اهمیت بسیج نیرو‌ها در مواجهه با آتش سوزی‌های احتمالی اشاره کرد و از تشکیل ۱۴ همایش توجیهی در شهرستان‌ها با حضور فرماندهان پایگاه بسیج، داوطلبین هلال احمر، دهیاران و حافظین محیط زیست و منابع طبیعی و نقش پررنگ نهاد‌های مردم نهاد حامی محیط زیست با محوریت منابع طبیعی خبر داد.

وی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های اجتماعی به ویژه نقش محوری دهیار در روستا، جامعه دانش آموزی، ائمه جمعه و جماعات بهره‌مند شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در ادامه با قدردانی از همه دست اندرکاران از پیشنهاد چهار تفویض اختیار برای تسهیل در حضور به موقع در صحنه آتش سوزی خبر داد و افزود: این چهار تفویض اختیار شامل اخذ مجوز فعالیت شهرداری‌ها در خارج از حریم شهرها، فعالیت دهیاری‌ها در خارج از محدوده روستا، دریافت مجوز سورت پروازی هوانیروز و امکان دسترسی یگان‌های اطفای حریق در محدوده پادگان‌های نظامی از شورای بحران و تامین است.

بالایی ابراز امیدواری کرد با حمایت استاندار کرمانشاه تعدادی از پایگاه‌های اطفای حریق و دهیاری‌ها که در مناطق معرض آسیب هستند به تجهیزات مورد نیاز از جمله دستگاه دمنده مجهز شوند.

انتهای  پیام/ز

 

پیشنهاد چهار تفویض اختیار برای تسهیل در حضور به موقع در صحنه آتش سوزی

برچسب ها: آتش نشانی ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.