ابراز نگرانی سازمان ملل درباره شکنجه در افغانستان

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد به رغم پیشرفت‌هایی که در زمینه مبارزه با شکنجه در افغانستان حاصل شده است، این کشور برای ریشه‌کنی شکنجه هنوز راه درازی در پیش دارد.

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره شکنجه در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد به رغم پیشرفت‌هایی که در زمینه مبارزه با شکنجه در افغانستان حاصل شده است، این کشور برای ریشه کنی شکنجه هنوز راه درازی در پیش دارد.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است به رغم این که کاهش موارد شکنجه در افغانستان از سال دو هزار و شانزده تاکنون امیدوار کننده بوده است، سازمان ملل همچنان از شمار بالای زندانیانی که از شکنجه و بدرفتاری در زندان‌ها شکایت دارند، نگران است.

در تازه‌ترین گزارش مربوط به رفتار با زندانیان در افغانستان که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است نزدیک به یک سوم از زندانیانی که با بازرسان سازمان ملل متحد مصاحبه کرده اند موارد موثقی از شکنجه و بدرفتاری زندانبانان تعریف کرده اند.

سی و دو درصد از افغان‌هایی که در بازداشت نیرو‌های امنیتی و نظامی افغانستان هستند، در این مصاحبه‌ها اعلام کردند در مدت حبس مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند، اما در مصاحبه‌هایی که مربوط به اول ژانویه سال دو هزار و پانزده تا سی و یکم دسامبر سال دو هزار و شانزده بود، سی و نه درصد از زندانیان افغان از شکنجه و بدرفتاری ابراز ناراحتی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری شین هوآ، کاهش موارد شکنجه در زندان‌های افغانستان در سال دو هزار و هجده به ویژه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های اداره ملی امنیت افغانستان مشهود بود. تعداد موارد شکنجه زندانیان در زندان‌های این نهاد از بیست و نه درصد در سال دو هزار و شانزده به نوزده درصد در سال دو هزار و هجده کاهش یافته است.
موارد شکنجه در میان زندانیان مرتبط با مناقشه مسلحانه افغانستان که در بازداشت پلیس ملی این کشور هستند، از چهل و پنج درصد در سال دو هزار و شانزده به سی و یک درصد در سال دو هزار و هجده کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار