عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جنگ روانی واشنگتن علیه تهران مانند کف روی آب است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: عملیات روانی دشمن، با افزایش سواد رسانه‌ای مردم خنثی خواهد شد.

تفاوتی در ماهیت استکباری مستاجران دوره‌های مختلف کاخ سفید وجود نداردبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی در دانشگاه ای-اند-ام تگزاس برخلاف ادعا‌های قبلی خود گفت که واشنگتن با اعمال فشار به دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است، این در حالی است که او و سایر مقامات آمریکایی پیشتر بار‌ها مدعی شده بودند که هدف از سیاست‌های واشنگتن علیه ایران، تغییر رژیم نیست! در این گفت وگو به دلایل تغییر و تحولاتی که واشنگتن در اظهاراتش داشت می‌پردازیم.

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: راهبرد ایالات متحده آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته همواره تغییر نظام بوده است؛ مسئولین و مردم جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته به این واقعیت پی بردند که هیچ تفاوتی در ماهیت استکباری کاخ‌سفید در دوره‌های مختلف مستاجرانی که وارد آن می‌شدند، وجود ندارد.

وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب ما شاهد حمله به طبس، سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با ۲۹۰ مسافر ، کمک به تروریست برای به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای ایران،همکاری با صدام برای حمله نظامی به ایران و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه بر ضد مردم ما ، بودیم بنابراین این روحیه واشنگتن غیر قابل تغییر است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اظهارات مقام‌های ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه خواهان تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، چیزی جز واقعیت نیست که برای مدتی آن را کتمان می‌کردند، بنابر این هیچ تغییری در سیاست واشنگتن وجود ندارد.

عابدینی با بیان اینکه در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری که چهره خندان و دموکراتیکی از خود نشان میداد شاهد ترور شمار زیادی از دانشمندان هسته‌ای بودیم، مطرح کرد: در همان زمان بدافزار استاکس نت را بر ضد صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تدارک دیدند و شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم ما اعمال کردند که به گفته خودشان تحریم‌های فلج کننده بود و اکنون هم دونالد ترامپ به دلیل شخصیت ماجراجو و غیر قابل اعتمادش همان سیاست‌ها را شفاف‌تر بر زبان جاری می‌کند.

کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد: واشنگتن در ۷۰ سال گذشته به دلیل استفاده از قوه قهریه و قوه عاقله ، عقل و درکش بسیار کوچک شده است پس نتیجه می گیریم این رفتار‌ها در یک کشور با مدیریت عقلانیت سیاسی نیست به همین دلیل ثمری برای آن‌ها در بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به اطلاعاتی که گروهک تروریستی منافقین در اختیار کاخ سفید قرار می‌دهند، توضیح داد:این اطلاعات دروغین هیچ گونه کارایی ندارد، چراکه این افراد مورد تنفرمردم ایران هستند همچنین سلطنت طلب‌ها نیز با واشنگتن، زد و بند‌هایی دارند.

عابدینی در ادامه گفت: سلطنت طلب‌ها هم پایگاهی بین مردم ایران ندارند لذا آن‌ها در سال ۱۳۵۷ توسط مردم جمهوری اسلامی از ایران رانده شدند و گروهک تروریستی منافقین هم بعد از این که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آغشته شد، در دهه شصت از ایران فرار کردند.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: تا زمانی که کاخ سفید با منافقین و سلطنت طلب‌ها همکاری و مشارکت داشته باشد نباید انتظار به ثمر نشستن نتیجه مطلوبی را داشته باشند چرا که نه تنها  جامعه و مردم ایران را نمی‌شناسند بلکه در کشورمان هم پایگاهی ندارند.

وی با اشاره به عملیات روانی که آمریکایی‌ها بر ضد مردم ایران طراحی کردند، عنوان کرد: این عملیات بی‌تردید با شکست مواجه می‌شود چرا که مبتنی بر واقعیت نیست لذا هنگامی که گرد و غبار‌ها کنار بروند مردم با واقعیت‌مواجه می‌شوند.

عابدینی خاطرنشان کرد: عملیات جنگ روانی آمریکایی‌ها مانند کف روی آب است چراکه با حقیقت‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران بسیار فاصله دارد و درمقابل این عملیات روانی دشمن، با افزایش سواد رسانه‌ای مردم توان خنثی کردن آن را داشته باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار