هشدار ۶ روزه هواشناسی مازندران به کشاورزان، صیادان و مسافران بهاری در مازندران

هواشناسی مازندران درباره ورود سامانه سرد بارشی به استان به به کشاورزان، صیادان و مسافران بهاری هشدار داد.

رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به ورود سامانه سرد بارشی در استان اشاره کرد و گفت: دیشب با شکل‏ گیری و تداوم جریانات سرد و مرطوب شمالی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر، بارش باران و برف در استان بودیم.
 
وی افزود:میزان بارش باران در مناطق غربی، ارتفاعات غربی و مرکزی استان از صبح امروز تا صبح شنبه ۲۰ تا ۴۰ میلی متر پیش بینی می‌شود.

رضوی با بیان اینکه با شکل گیری این جریانات جوی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی استان دور از انتظار نیست، گفت: در هنگام تردد در مناطق کوهستانی جوانب احتیاط لازم را بعمل آورند.

مدیرکل هواشناسی مازندران افزود: در این مدت کوهنوردی و جنگل نوردی در مناطق کوهستانی استان توصیه نمی‌شود.

وی به رانندگان هشدار داد تا به دلیل بارش برف در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی، هنگام تردد، ضمن به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک، تجهیزات زمستانی مانند ضد یخ، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
 
وی گفت: با توجه به شرایط جوی تا روز چهارشنبه عملیات نشاء کاری به کشاورزان استان توصیه نمی‌شود.
 
مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه در این مدت دریا مواج است، افزود: بیشینه سرعت وزش باد در مناطق غربی و مرکزی تا ۱۲ (۴۵ کیلومتر بر ساعت) و در مناطق شرقی تا ۱۵ (۵۴ کیلومتر بر ساعت) پیش‎ بینی می ‎شود.
 
رضوی گفت: صیادان از رفتن به دریا خوداری کنند و دریانوردان مراقبت‌های لازم را جهت دریانوردی به عمل آورند.
 
سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز گفت: از لحاظ شرایط آب و هوایی، آسمان استان هم اکنون در ارتفاعات محور کوهستانی چالوس و هراز بارش برف گزارش شده و سطح جاده‌های استان لغزنده است و رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
 
وی به رانندگان توصیه کرد: با توجه به برودت هوا و بارش باران به‌ویژه در مناطق کوهستانی، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها، از سلامت فنی خودرو، داشتن سوخت کافی و همراه داشتن زنجیر چرخ برای پیشگیری از مشکلات سفر مطمئن شوند.
 
احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.
 
وی افزود: به دلیل بالاآمدن سطح رودخانه و خطر جاری شدن سیلاب در این مناطق از هرگونه تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها شهروندان، مسافر خودداری کنند.

انتهای پیام/آ
 
 

هواشناسی مازندران هشدار داد

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.