وزیر آموزش و پرورش:

لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکل‌های صنفی ظرفیت بسیار توانمندی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از انرژیشان را بر روی راه حل‌ها بگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان فارس، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی در آموزش و پرورش، گفت: این تشکل‌ها ظرفیت بسیارتوانمندی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از انرژیشان را بر روی راه حل‌ها بگذارند.

وی افزود: این جلسه که نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش حضور دارند، بهترین فرصت برای بیان بحث ها‌ی کارشناسی و به دور از احساسات است که می‌توان مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد.

بطحائی با اشاره به انتقاد نمایندگان تشکل‌های صنفی از رسانه‌ای شدن پرداخت مطالبات فرهنگیان، گفت: نباید اطلاعات درو ن سازمانی ما در اخبار عمومی پخش شود و سایر اقشار جامعه را درگیر این موضوع کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم، باید دیده شویم و این جامعه است که شان ما را بالا می‌برد، بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود و شبکه سینا در همین راستا راه اندازی شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال حاضرین جلسه مبنی بر علت عدم امکان اعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، گفت: این قانون مختص به آموزش و پرروش نیست و در همه دستگاه‌ها و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، بیش از یک مدرک تحصیلی مورد قبول نیست و تلاش شده تا این موضوع برای آموزش و پرورش استثنا شود، چرا که فرهنگیان نیازمند ارتقاء دانش و معلومات خود هستند.

وی با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی زیان ده بوده اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته و اتفاقات گذشته در مورد صندق ذخیره هیچ ارتباطی به این صندوق و وزیر و هیات امنای آن نداشته.

وزیرآموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی عیب و نقص نیست، اما هم اکنون این سندکاملترین سند و نقشه راه برای آموزش و پرورش است.

وی گفت: مدرسه ما به جای آموزش مهارت زندگی، تمرکز آن روی مفاهیم دانشی بوده و این انحراف عمده نظام آموزشی ما بویژه در دوره عمومی است و ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده ایم.
انتهای پیام/م

دیدار وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.