شهریاری در برنامه «چهل ۵۷»:

سیستم اطلاعاتی پاکستان تفکر وهابی دارد/ سیستان و بلوچستان سهمی در دولت ندارد

نماینده مردم زاهدان در مجلس، به تشریح وضعیت توسعه سیستان و بلوچستان و کارشکنی برخی کشور‌های منطقه در این زمینه پرداخت.

سیستم اطلاعاتی پاکستان تفکر وهابی دارد/ سیستان و بلوچستان سهمی در دولت نداردبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در برنامه «چهل ۵۷» که پنج‌شنبه شب از شبکه «شما» با محوریت استان سیستان و بلوچستان به روی آنتن رفت، به وضعیت این استان در دوران قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و از پیشرفت‌های قابل توجه در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چقدر طرح مباحثی مانند «کودک همسری» در مجلس ضرورت دارد، اظهار داشت: به هر حال برای اینکه وقت مجلس گرفته شود، گاهی اوقات این مباحث از طرف برخی همکاران مطرح می‌شود؛ بسیاری از این قبیل طرح‌ها، چون کارشناسی دقیقی نشده در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان قرار می‌گیرد و در نهایت هم به سرانجام نمی‌رسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی ما نمی‌توانیم در مجلس مشکلات اساسی مردم مثل معیشت یا اشتغال را حل کنیم، با این طرح‌ها وقت را می‌گذرانیم.

شهریاری تاکید کرد: تعداد این ازدواج‌ها حتی در سیستان و بلوچستان هم زیاد نیست و موردی اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص موضوع استعفایش از نمایندگی مجلس در یکی از دوره‌ها گفت: عملیات‌های تروریستی در منطقه ما زیاد اتفاق می‌افتاد، به گونه‌ای که شاید بیش از ۲۰۰ نفر از عزیزان ما به شهادت رسیدند و من هم احساس می‌کردم که هرچقدر صحبت می‌کنم و تلاش می‌کنم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم، لذا تصمیم به استعفا گرفتم، چون دیدم نمی‌توانیم مطالبات مردم را جواب بدهیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار داشت: هر دولتی با هر تفکری دو وظیفه حاکمیتی دارد که تأمین امنیت و سلامت مردم است و در این ماجرا هم من دیدم امنیت مردم منطقه تأمین نمی‌شود.

شهریاری افزود: در نهایت، در جلسه‌ای که خدمت حضرت آقا (رهبر انقلاب) رسیدم، ایشان فرمودند کارت را با قدرت انجام بده و مطالبه هم بکن.

وی در پاسخ به این سوال که نقش علمای اهل سنت منطقه را در تأمین امنیت چقدر مؤثر می‌دانید، گفت: به نظرم اگر علمای منطقه واقعاً بخواهند، می‌توانند نقش بسیاری در تأمین امنیت داشته باشند؛ شاید عزیزان ما این قبیل عملیات‌ها را محکوم کنند، اما انتظار ما این است که علاوه بر محکومیت، کسانی را هم که این عملیات‌ها را انجام می‌دهند، تکفیر کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: سیستم اطلاعاتی پاکستان و درصد بالایی از افسران ارشد ارتش پاکستان تفکر وهابی دارند و جای این گروهک‌ها را می‌دانند، همانطور که حتی چند بار همین‌ها عبدالمالک ریگی را فراری دادند.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان همیشه ولایتمدار بوده‌اند، گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت این استان خوب نیست و ۱۷ سال است که درگیر خشکسالی هستیم. رهبر انقلاب بار‌ها به دولت‌ها در خصوص توجه به مشکلات این منطقه تذکر داده‌اند، اما بخاطر حل نشدن مشکلات، بخشی از مردم این منطقه مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر شده‌اند.

وی تصریح کرد: دولت‌های ما نتوانسته‌اند حق‌آبه سیستان را که طبق معاهده دوطرفه با افغانستان مشخص شده، بگیرند؛ باید سالانه ۸۲۰ میلیون مترمکعب آب در فصول مختلف برای کشاورزی بگیرند، اما نتوانسته‌اند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان همیشه مظلوم بوده و سهمی در دولت ندارد.

شهریاری درباره ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: استان ما یک هندوستان کوچک است و چهارفصل است، بیش از ۲۵۰ معدن متنوع در استان هست که بسیار ارزشمند است. ارتباط این استان با دریای عمان می‌تواند کریدور شمال – جنوب را ترسیم کند. جاذبه‌های گردشگری طبیعی این استان واقعاً بسیار است، ولی کار جدی بر روی این‌ها نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق استان از جمله منطقه آزاد چابهار، یکی دو سال است که یک مدیر بومی در حال کار است و اگر دولت کمک کند، فکر می‌کنم در طی چند سال آینده شاهد رونق خوبی در این منطقه باشیم.

شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر هندی‌ها و چینی‌ها علاقمند به سرمایه‌گذاری در استان هستند و اقداماتی هم انجام داده‌اند، اما دلار‌های تزریق شده توسط محمد بن سلمان به برخی گروه‌های پاکستانی و نیز اقدامات تروریستی آمریکا باعث سنگ‌اندازی در توسعه استان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار