پایتخت در نیمه شعبان گلباران و نورافشانی می‌شود

به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) حرکت «کاروان انتظار» به مدت دو روز در چهار مسیر و همچنین مراسم نورافشانی در ۱۲ میدان برگزیده شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل قضاتلو مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج)، ویژه‌برنامه «کاروان انتظار» با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام، به مدت دو روز و در چهار مسیر در شهر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه شنبه ۳۱ فروردین و یکشنبه یکم اردیبهشت برگزار و با راه‌اندازی استیج‌های متحرک آذین‌بندی شده، برنامه‌های فرهنگی هنری مانند گروه‌های سرود، تواشیح، تئاتر و مولودی خوانی، به صورت سیار در مسیر‌های پرتردد شهر تهران اجرا می‌شود. همچنین اهدای گل، شیرینی و شکلات به عموم شهروندان از دیگر برنامه‌های اجرایی در کاروان انتظار است.

قضاتلو بیان کرد: این کاروان از ۴ مسیر؛ امامزاده حسن تا امامزاده معصوم، امامزاده علی‌اکبر تا امامزاده صالح، میدان نماز تا شاه عبدالعظیم حسنی و مسجد جامع بلوار ابوذر تا آستان مقدس سید ملک خاتون به حرکت در می‌آید.

رئیس فرهنگ‌سرای خاوران گفت: ترویج و اشاعه نشاط معنوی در بین شهروندان، نکوداشت آیین‌های اسلامی و ایرانی با مشارکت حداکثری شهروندان، توسعه و ترویج معارف دینی در بین نسل نوجوان و جوان و ایجاد و تقویت فضای امید، نشاط و مشارکت در سطح جامعه با محوریت انتظار فرج حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) از جمله اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

همچنین در شب میلاد حضرت، ولی عصر (عج) با همکاری ستاد نیرو‌های مسلح در ۱۲ میدان برگزیده شهر تهران مراسم نور افشانی برگزار می‌شود.

این مراسم در میدان‌های تجریش، کاج سعادت آباد، آزادی، انقلاب، نبوت، امام حسین (ع)، ولی‌عصر (عج)، راه‌آهن، شهدا، نازی‌آباد، فردوسی و افسریه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز ۳۱ فروردین همزمان با شب نیمه شعبان ساعت ۲۱ به این میادین مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار