سرپرست سازمان صمت:

انجام بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی فارس/رسیدگی به بیش از ۳ هزار پرونده تخلف

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از انجام بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی طرح نوروزی به منظور پایش بازار کالاو خدمات در استان خبر داد.

فریبرز  رضا زاده سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در طول طرح نظارتی ویژه نوروز سال ۹۸، بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان فارس به منظور پایش بازار کالا و خدمات در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شد.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک بازرسی در سطح استان، اضافه کرد: از ابتدای این طرح بیش از ۳۰۰ مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی جهت نظارت وبازرسی واحد‌های صنفی و تولیدی در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط تیم نظارتی در سطح استان انجام شد.

رضا زاده ادامه داد: در راستا‌ی این نظارت و بازرسی‌های نوروزی سه هزار و ۳۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای واحد‌های متخلف در استان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: تعداد ۹۲۴ مورد گزارش در بخش ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان در نوروز ۹۸ واصل شده است که پس از نتایج بازرسی‌های به عمل آمده تعداد ۳۹۶ مورد بعنوان متخلف صنفی شناسایی و برخورد قانونی انجام شد.

رضا زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی این سازمان تصریح کرد: در طول سال و بالاخص مناسبت‌ها و ایام خاص از جمله ماه مبارک رمضان و فصل بازگشایی مدارس و ... بازرسی روزانه از سطح عرضه کالا و خدمات، گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های نظارتی مرتبط، رسیدگی و بررسی به شکایات مردمی از جمله فعالیت‌هایی هستند که در راستای جلوگیری از عدم رعایت حقوق مصرف کنندگان انجام می‌پذیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب  را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ واحد رسیدگی به شکایات مردمی گزارش دهند.
انتهای پیام/م 

طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز ۹۸

برچسب ها: صنعت معدن ، نوروز 98 ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار