ضدعفونی کردن مناطق سیل زده در اولویت اقدامات بهداشتی

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: به دلیل آلودگی رواناب سیل، ضدعفونی کردن مناطق سیل زده در اولویت اقدامات بهداشتی است.

 صداقت معاون فنی مرکز بهداشت و درمان استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: با شروع حادثه سیل در استان اقدامات متعددی در حوزه بهداشت انجام شد و در این روز‌ها به دلیل فروکش کردن آب در مناطق سیل زده آنچه اهمیت دارد ضدعفونی کردن منازل واحد‌های مسکونی و معابر است.

صداقت افزود: به دلیل آلودگی رواناب‌ها با فاضلاب، ضدعفونی کردن در این شرای در اولویت است که این اقدام در شهر‌ها و مناطق سیل زده در حال انجام است.

وی گفت: آهک پاشی وبرخی از اقلام بهداشتی در اختیار مردم قرار گرفته است تا این اقدام با همکاری خود آن‌ها انجام شود.

وی افزود:از دیگر اقدامات پایش و ارزیابی مستمر در خصوص تشخیص بیماری‌های عفونی روده‌ای و انواع اسهال درحال انجام است و اگر چه تا کنون بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر دچار بیماری اسهال شدند و بیش از یک هزار نفر نیز برای بیماری وبا مورد ارزیابی قرار گرفتند.

صداقت ادامه داد: تا کنون هیچ گزارشی برای بیماری وبا در استان وجود نداشته است، ولی ارزیابی‌های ما همچنان ادامه دارد و همچنین بیش از ۶۰۰ مفر دیگر برای سایر بیماری‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی در پایان نیز به واکسیناسیون افراد هم اشاره کرد: از روز‌های ابتدایی حادثه سیل در استان واکسیناسیون سرخک و سرخجه اتبا خارجی انجام شد و همچنین برای ایمنی کودکان نیز این اقدام در حال اجرا است.

انتهای پیام /گ
 

اقدامات شبکه بهداشت و درمان گلستان در مناطق سیل زده

برچسب ها: مرکزبهداشت ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.