معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشورعنوان کرد؛

رسانه ها پویش هر مسجد یک خانه را فرهنگ سازی کنند

ظهیری گفت:رسانه‌ها فرهنگ سازی پویش هر مسجد یک خانه،هر شهر ۱۰۰ خانه را دنبال کنند که خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها خواهد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: درحال حاضر سیل در بسیاری از مناطق فروکش کرده و مشکل اصلی مردم آنجا،سرپناه است که با توجه به نزدیک بودن فصل گرما، باید هر چه سریع‌تر اقدام شود.

وی تصریح کرد:این که دائما مطالبه گر باشیم و دستمان را به سوی دولت دراز کنیم، منصفانه نیست؛سیل فقط برای ملت نبوده بلکه به دلیل تخریب بسیاری از زیرساخت‌ها برای دولت هم بوده و خسارت‌های زیادی وارد کرده است.

وی اضافه کرد:زنان جوان،خانم‌های باردار،مردان و زنان کهنسال بسیاری خانه‌های خود را از دست داده اند و با توجه به لزوم حفظ حریم خصوصی و استقلال خانواده ها، این مهم جز با همدلی و نوع دوستی مردم حل نمی‌شود.

به گفته ظهیری، رسانه‌ها فرهنگ سازی پویش هر مسجد یک خانه، هر شهر ۱۰۰ خانه را دنبال کنند که خیر دنیا و آخرت نصیب آن‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتقادات مذهبی جدای از انسان دوستی، نوع دوستی و همدلی نیست، اسلام ما را به انسان خوب و اهل کرامت بودن توصیه می‌کند و بر اساس حدیثی از پیامبر (ص) بهترین مردم کسی است که نفعش به دیگری برسد.

وی بیان کرد: بر اساس روایات اگر کسی نسبت به امور مسلمانان همت نداشته باشد، مسلمان نیست و مردم نوع دوست ایران نیز ثابت کرده اند در مشکلات کمک هم هستند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه جاری در درس خارج فقه خود گفت: برخی پیشنهاد خوبی مطرح کرده اند که اهالی هر مسجد در کشور، هزینه ساخت یک واحد مسکونی ساده را برعهده بگیرند و این گونه مشکل حل می‌شود، وگرنه با اعتبارات دولتی در این تنگنا، انجام این کار به آسانی امکان پذیر نیست.

بارش‌های شدید و سیل در روز‌های نخستین سال جاری منجربه خسارت‌های جانی و مالی در برخی از نقاط کشور شد.

انتهای پیام /ح

کاهش آلام سیلزدگان نیازمند عزم ملی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار