راهپیمایی گسترده مسلمانان در پایتخت دانمارک در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم

مسلمانان با در دست داشتن قرآن کریم در خیابان‌های کپنهاگ شعار‌هایی درباره احترام گذاشتن به قرآن و کتاب‌های مقدس دیگر ادیان سر دادند.

راهپیمایی گسترده مسلمانان در پایتخت دانمارک در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، خیابان‌های کپنهاگ صحنه تظاهرات باشکوه و گسترده ­مسلمانان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در این کشور بود. معترضان با در دست داشتن قرآن کریم شعار‌هایی درباره احترام گذاشتن به قرآن و کتاب‌های مقدس دیگر ادیان سر دادند.

۲۴ سازمان مدنی از جمله: سازمان اوقاف دینی ترکیه و دانمارک، جمعیت اسلامی دانمارک و اتحادیه دموکرات این راهپیمایی را برگزار کردند. تظاهرکنندگان پس از حرکت به سمت میدان شهرداری کپنهاگ و سر دادن شعار‌هایی در محکومیت افراط گرایی و هتک حرمت کتاب‌های مقدس، بدون خشونت و درگیری متفرق شدند.


بیشتر بخوانید: سیاستمدار گستاخ دانمارکی بار دیگر به ساحت قرآن اهانت کرد


برخی سازمان‌های جامعه مدنی نیز با امضای طوماری درباره توهین به کتب مقدس در دانمارک هشدار دادند و خواستار عمل به قانون "توهین به اعتقادات" شدند که از دو سال پیش کنار گذاشته شده است.

پلیس دانمارک در زمان برگزاری این تظاهرات، تدابیر امنیتی گسترده‌ای اتخاذ کرد و همچنین، راسموس بالودان افراطی را (که به قرآن کریم اهانت کرده بود) از هرگونه فعالیت و برپایی تظاهرات در کپنهاگ تا بیست و سوم آوریل منع کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار