سوخت رسانی شبانه روزی از خوزستان به ۳ استان سیل زده

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) از سوخت رسانی شبانه روزی از استان به ۳ استان سیل زده کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت الله نجفی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) با اشاره به عملیات شبانه روزی سوخت رسانی به ۳ استان کشور درحال انجام است، گفت: هم اکنون تامین کل سوخت گازوییل، بنزین و نفت سفید استان ایلام که پیش‌تر توسط استان‌های لرستان و کرمانشاه تامین می‌شد، برعهده شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان قرار دارد.

وی با اشاره به سردی هوا در برخی مناطق کشور اظهار داشت: نفت سفید مورد نیاز مناطق سیل زده استان‌های کرمانشاه و لرستان و کل سوخت نفت سفید استان ایلام نیز برابر میزان درخواستی، به صورت شبانه روزی درحال انجام است.

نجفی تصریح کرد: تاکنون گزارشی از کمبود یا نابساماندهی در توزیع سوخت در مناطق سیل زده ۳ استان یاد شده دریافت نشده و به محض دریافت درخواست، نسبت به بارگیری سوخت از انبار سوخت نظامیه اهواز و اندیمشک اقدام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوزستان معین سوخت رسانی به استان‌های سیل زده کرمانشاه، ایلام و لرستان تعیین شده است اذعان داشت: تامین و ارسال سوخت به مناطق درگیر سیل تا بازگشت وضعیت عادی و امکان تامین سوخت در همان استان ها، ادامه می‌یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) اظهار کرد: ارسال حجم سنگین سوخت به ۳ استان سیل زده بدون کار جهادی و بسیجی و پذیرفتن ریسک بالا به خصوص در روز‌های نخستین وقوع سیلاب امکان پذیر نبود.

تاسیسات نفتی نظامیه اهواز از خطر سیل در امان است

وی بیان داشت: با احداث ضربتی سیل بند، خطر ورود سیلاب کارون و کرخه به تاسیسات نفتی نظامیه اهواز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز ذخیره سازی سوخت در جنوب کشور رفع شد.

نعمت الله نجفی در ادامه افزود: نداشتن پایداری ایمنی و ورود سیلاب به تاسیسات نفتی نظامیه، می‌توانست در عملیات سوخت رسانی به مناطق سیل زده خوزستان و ۳ استان سیل زده اختلال جدی ایجاد کند، ولی این خطر از بالای سر تاسیسات نفتی نظامیه گذشت و هم اکنون در وضعیت پایداری قرار داریم.

برای سوخت رسانی به ۳ شهر جنوبی خوزستان آماده ایم

وی در ادامه گفت: برای کمک به عملیات سوخت رسانی به ۳ شهر آبادان، خرمشهر و شادگان که از سوی استاندار خوزستان در آنان وضعیت فوق العاده اعلام شده آمادگی داریم.

نجفی تصریح کرد: این آمادگی به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه آبادان که مسئولیت توزیع سوخت در شهر‌های ساحلی و جنوبی خوزستان را برعهده دارد اعلام شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.