خدمت رسانی ۱۷۰ موکب به سیل زدگان خوزستان

رییس کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان از خدمت رسانی ۱۷۰ موکب به سیل زدگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی، رییس کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی خوزستان تعداد موکب‌های اربعین که هم اکنون در مناطق سیل زده استان درحال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند را ۱۷۰ موکب عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۹۰ موکب خوزستانی و ۸۰ موکب از سایر استان‌های کشور هستند.

وی بیان داشت: این موکب‌ها به صورت داوطلب و در پی فراخوان عمومی برای کمک رسانی به هموطنان سیل زده در خوزستان با تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مناطق درگیر سیلاب، اردوگاه‌های اسکان اضطراری، پادگان‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس در ۹۰ نقطه مشغول به سیل زدگان خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مواکب اربعین حسینی روزانه حدود ۳۰۰ هزار وعده غذایی گرم با استفاده از کمک‌های مردمی و خیران نیک اندیش پس از پخت و آماده سازی، بین سیل زدگان خوزستانی توزیع می‌کنند، اظهار کرد: مواکب مردمی بر اساس ماموریت یک ماهه تا ۱۷ اردیبهشت در مناطق سیل زده خوزستان حضور خواهند داشت و در صورت نیاز و درخواست ستاد مدیریت بحران خوزستان و مسئولان ارشد استان امکان تمدید ماموریت وجود دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه اذعان داشت: در طول مدت خدمت رسانی از هیچ اعتبار دولتی استفاده نشده و نخواهد شد و همه هزینه‌ها از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: مواکب مردمی از استان‌های فارس، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، یزد، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان، همدان، بوشهر، اصفهان، زنجان، آذربایجان غربی، البرز و سمنان در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده در مناطق روستایی شوش، شوشتر (شعیبیه)، دشت آزادگان، حمیدیه، ال‌هایی، هویزه و بستان هستند.

حجت الاسلام سید محمود موسوی اظهار داشت: همدلی، ایثار و تلاش خستگی ناپذیر جوانان فعال در مواکب مردمی که دوران حماسه و ایثار در دوران دفاع مقدس را ندیده اند، خاطره از خودگذشتگی ها، ایثار و جهاد و شهادت را در آن دوران پرالتهاب و حماسی تداعی و زنده کرده است.

انتهای پیام/گ

پخت ۳۰۰ هزار غذا برای سیل زدگان در مواکب خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.