سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به آسمان پایتخت/ دمای استان‌های شمالی ۷ درجه کاهش می‌یابد + جدول

براساس تحلیل‌های هواشناسی، روز یکشنبه برای استان‌های البرز و تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ببه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل‌های پیش یابی شده هواشناسی، روز  یکشنبه در نوار شمالی بارش پراکنده رخ می دهد و بعد از ظهر در نواحی مرکزی خلیج فارس، جنوب استان های فارس، کرمان و بوشهر، غرب هرمزگان، دامنه های زاگرس در شمال غرب و غرب، دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش باران و برف در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز رخ خواهد داد و در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، شرق برخی مناطق مرکز و دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید: بارش باران همراه با رعد و برق در شمال غرب و غرب کشور/آسمان تهران بارانی است


به تدریج با شمالی شدن جریان روی دریای خزر بارش روی سواحل دریای خزر تشدید و بعد از ظهر بارش در شمال شرق نیز آغاز می‌شود. در این روز در جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل بارش از شدت بیشتری برخوردار است و به سبب بارش برف کاهش دید ولغزندگی جاده ها در این مناطق پیش بینی می شود. سه شنبه گستره فعالیت سامانه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، نوار شرقی و جنوب کشور است.

بعد از ظهر گستره بارش آن، فقط شرق سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور خواهد بود و در اواخر وقت این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود. در این روز شرق استان‌های گلستان و مازندران بارش شدت داشته و در نواحی مرکزی و نیمه شرقی کشور نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در شرق کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در سواحل شمالی و شمال شرق و شرق کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه و در نواحی مرکزی بین ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.
 
ورود سامانه بارشی به آسمان پایتخت/ دمای استان‌های شمالی ۷ درجه کاهش می‌یابد
ورود سامانه بارشی به آسمان پایتخت/ دمای استان‌های شمالی ۷ درجه کاهش می‌یابد
ورود سامانه بارشی به آسمان پایتخت/ دمای استان‌های شمالی ۷ درجه کاهش می‌یابد
 
انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوا در یکم اردیبهشت ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار