هاشمی گفت: وزارت بهداشت تصدی‌گری را رها کند؛ متاسفانه ساختار سازمان غذا و دارو با ماموریت‌های آن همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پیشرفته‌ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان صنعت داروسازی گفت: ثروت وزارت بهداشت همین تولیدکنندگان تخصصی هستند، اما اغلب آن‌ها تنها می‌مانند.

وی ادامه داد: خواست ما این است که وزارت بهداشت تصدی‌گری را رها کند؛ متاسفانه ساختار سازمان غذا و دارو با ماموریت‌های بزرگی که دارد همخوانی ندارد و باید نظارت را تقویت کند چرا که رمز موفقیت کشور‌های پیشرفته و تولیدات موفق آن‌ها نظارت دقیق و بدون، چون و چرا است.

ضرورت پرهیز از سیاست دوگانه و انحصارطلبی

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سیاست دوگانه و انحصارطلبی باید پرهیز کرد؛ انحصار طلبی آزار دهنده است چرا که در برخی موارد شاهد هستیم که گروهی حمایت می‌شوند و گروه دیگر فاقد حمایت هستند.

وی با بیان اینکه مردم لایق بهترین تولیدات هستند، تاکید کرد: نظارت‌ها باید تخصصی‌تر شود تا شاهد تولید برترین‌ها در کشور باشیم؛ با توجه به اینکه نیرو‌های انسانی مفید و کارآمد بسیاری در کشور وجود دارند، رعایت قوانین و توجه به ضوابط به بهبود شرایط کاری کمک خواهد کرد.

هاشمی گفت: اگر از نیرو‌های انسانی حمایت نشود، کار جهادی صورت نخواهد گرفت و باید بررسی مشکلات کار آفرین‌ها در دستور کار قرار دارد و در راستای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار