معنای انتظار فرج برای شیعه یعنی اینکه پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: معنای انتظار فرج برای شیعه یعنی اینکه پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود، یعنی باید عامل باشد، معنا ندارد شیعه‌ای که خود گناه می‌کند بتواند این کار را انجام دهد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در سخنانی به مناسبت نیمه شعبان اظهار داشت: آیات فراوانی راجع به حضرت، ولی عصر در قرآن هست. یکی از آن آیات که خیلی از نظر معنا بالاست و بسیار ظهور دارد، آیه وعد است که این آیه یک افتخار برای شیعه است.

وی افزود: آیه وعد به ایرانی و شیعه ایرانی وعده داده است که به دستش و به رهبری امام زمان (عج)، پرچم اسلام روی کره زمین افراشته می‌شود و عدالت اسلامی سرتاسر جهان را می‌گیرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: آیه وعد به اتفاق مفسرین شیعه با روایاتی که در مسئله هست، مربوط به امام زمان (عج) و مربوط به ظهور آقاست و افتخار برای شیعه و برای ما ایرانی‌هاست؛ خدا به بعضی از مسلمان‌ها وعده داده است، یعنی به شیعه وعده داده که خلیفه روی کره زمین شوند، تشیع که یک دین و مذهب خداپسندانه است، در دنیا سرتاسری می‌شود. ناامنی عجیبی در دنیا حکمفرما می‌شود و به دست شیعه و به رهبری امام زمان (عج)، ناامنی می‌رود و امنیت مطلق در جهان حکمفرما می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از آیه شریفه می‌فرماید:‌ای شیعه آیا می‌خواهی چنین باشی؟ پس انتظار فرج داشته باش. انتظار فرج هم یعنی تهیّأ. شیعه‌ای که لیاقت داشته باشی و بتوانی به رهبری امام زمان (عج)، پرچم اسلام را به طور خرق عادت بر روی کره زمین برافراشته کنی.

آیت‌الله مظاهری در تشریح معنای انتظار گفت: معنای انتظار فرج برای شیعه یعنی اینکه پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود، این است که خود باید عامل باشد. معنا ندارد شیعه‌ای که خود گناه می‌کند یا شیعه‌ای که خودش متجاوز است، بتواند این کار را انجام دهد و زیر پرچم امام زمان (عج) باشد.

وی با طرح این سئوال که شیعه کیست؟، تصریح کرد: شیعه سه مرتبه دارد. ما الحمدلله دو مرتبه آن را به طور عالی داریم و هرکجا بروید به این اندازه این دو مرتبه پیدا نمی‌شود. مرتبه اول، عشق به اهل‌بیت (س) است و این عالیست. همه ما، چه مرد و چه زن و چه جوان و چه پیر، چه بی‌سواد و چه باسواد، تا سرحد عشق علی (ع) و اهل‌بیت (س) را دوست داریم و جداً از نظر عقیده، عقیده ما بالا و عالیست.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مرتبه دوم تشیع، شعار ماست. الان در تمام دنیا شعار «اشهد أنّ علیاً، ولی الله» نداریم. الحمدلله در ایران است که در مأذنه‌ها و در مجالس اظهار به اهل‌بیت (س) هست و در شادی آن‌ها شاد و در عزای آن‌ها عزاداریم و شعار ما یعنی عزاداری امام حسین (ع) در هیچ جا مثل ایران نیست.

وی در بیان مرتبه سوم تشیع گفت: مرتبه سوم عمل کردن به تشیع است. معنای تشیع یعنی متابعت از اهل‌بیت (س). ما به هر اندازه بتوانیم باید مقید به ظواهر شرع باشیم. مثل امیرالمؤمنین علی (ع) به نماز اهمیت دهیم. مثل امام حسین (ع) که حتی در دم مرگ نماز خواند. مثل حضرت زهرا (س) عفت و غیرت داشته باشیم. مثل ایشان ایثار و گذشت و فداکاری داشته باشیم. حاضر باشیم خود نخوریم و به دیگران بخورانیم. حاضر باشیم خود در مشقت واقع شویم تا بتوانیم گره‌ای از کار مسلمان باز کنیم.

آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: امام زمان (عج) التماس می‌کند به این شیعه ایرانی که عقیده تا سرحد عشق دارد و می‌گوید:‌ای شیعه‌ای که به راستی شیعه هستی، کمکم کن. کمک نیز «یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً» است. یعنی در زندگیت گناه نباشد. نمی‌شود در خانه‌های ما ماهواره و اینترنت کذایی و در تلویزیون فیلم‌های کذایی باشد. اگر به راستی ما انتظار فرج داشتیم، آقا امام زمان (عج) نیز انتظار فرج دارند.

وی ادامه داد: همینطور که ما انتظار فرج داریم، امام زمان (عج) نیز انتظار فرج دارند و خودشان بار‌ها فرمودند که من منتظر این هستم که شما مهیا شوید و من بیایم. ما هم باید انتظار فرج داشته باشیم، بالاترین عبادت‌ها انتظار فرج است. اما این وعده خدا چه وقت متحقق می‌شود؟ زمانی که گناه در زندگیت نباشد. اگر یک‌دفعه گناه آمد، فوراً جبران و توبه کن.

این مرجع تقلید اظهار داشت: الان وضع اداره‌های ما خیلی بد است و بی‌کاری و کم‌کاری و بدکاری داریم. امام زمان (عج) این را نمی‌پسندد و قرآن در اینجا می‌فرماید: تو انتظار فرج نداری و شیعه واقعی نیستی. مگر می‌شود در اداره کم‌کاری و بدکاری و بی‌کاری باشد؟! مگر خودخوری می‌شود؟! انسان باید عمرش را صرف خدمت به خلق خدا کند.

انتهای پیام/م

 

معنای انتظار فرج از زبان رئیس حوزه علمیه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.