برداشته شدن نخستین گام‌ها برای تعمیق روابط واشنگتن-خارطوم

تلاش حکمرانان جدید سودان برای خارج کردن نام این کشور از فهرست سیاه آمریکا

رئیس شورای انتقالی نظامی سودان برای خارج کردن نام اين کشور از فهرست سياه آمريکا، هيئتی را به واشنگتن اعزام خواهد کرد.

تلاش حکمرانان جدید سودان برای خارج کردن نام این کشور از فهرست سیاه آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی نظامی سودان اعلام کرد یک هیئت سودانی برای بحث و گفتگو درباره خارج کردن سودان از فهرست "کشور‌های حامی تروریسم" آمریکا به واشنگتن، پایتخت این کشور عزیمت خواهد کرد.

ژنرال عبدالفتاح البرهان در نخستین مصاحبه خود با تلویزیون دولتی اعلام کرد این سفر "این هفته یا هفته آینده" انجام خواهد شد.

شورای نظامی که تحت ریاست البرهان است، بعد از خلع عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان از قدرت در روز ۱۱ آوریل به دنبال اعتراضات خیابانی، قدرت را در این کشور به دست گرفته است، اما اعتراضات همچنین ادامه دارد و تظاهرکنندگان کناره‌گیری البرهان و روی کار آمدن یک شورای انتقالی غیرنظامی را خواستارند.

سودان به علت اتهامات مربوط به داشتن ارتباط با فعالان افراطی در این فهرست وارد شده است. اسامه بن لادن، سرکرده القاعده از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ در سودان زندگی می‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جواد
۱۱:۲۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه حکمران های عرب (بجز معدودی)خودشونو ذلیل و خوار استکبار کردن. خود البشیر هم از ترس آمریکا از ایران جدا شد و نتیجشو هم دید.
آخرین اخبار