پژوهش سرای فارابی ناحیه یک اهواز رتبه سوم پژوهش سرا‌های استان را از آن خود کرد

مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک اهواز از کسب رتبه سوم توسط پژوهش سرای فارابی در ارزشیابی پژوهش سرا‌های استان خبر داد.

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره نقش مهم پژوهش سرا‌ها در رشد خلاقیت و افزایش توانمندی‌های عملی دانش آموزان گفت: پژوهش سرای فارابی ناحیه یک اهواز در ارزیابی‌های صورت رتبه سوم پژوهش سرا‌های سطح استان را کسب کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش سرای فارابی دارای بخش‌های مختلفی از جمله آزمایشگاه فیزیک، شیمی، زیست و نانو فعالیت دارد، اظهار داشت: فعالیت پژوهسرا‌ها بستری مناسب برای پرورش تفکر خلاق و تبلور ایده پردازی در بین دانش آموزان برشمرده می‌شود.

موسوی اصل با اشاره به اینکه پژوهش سرای فارابی در طول سال تحصیلی با برگزاری اردو‌های علمی ویژه دانش آموزان مدارس، شرایط آشنایی دانش آموزان را با علوم آزمایشگاهی و پژوهش فراهم می‌آورد، تصریح کرد: آزمایشگاه سیار به عنوان یکی از از ابتکارات پژوهش سرای فارابی، مدارس روستایی و حاشیه‌ای را از آزمایشگاه‌های مجهز دانش آموزی بهره‌مند کرده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، فراهم کردن امکان دستیابی به یافته‌های جدید علمی را از جمله اهداف پژوهش سرا‌ها دانست و افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ بیش از ۵ هزار دانش آموز از خدمات پژوهش سرای فارابی استفاده کرده اند.

انتهای پیام/گ

رقابت دانش آموزان در پژوهش سرای فارابی اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.