دانستنی‌های سربازی/

مشمولان سربازی که از دانشگاه انصراف داده‌اند چگونه ادامه تحصیل دهند؟

ادامه تحصیل مشمولان سربازی که از دانشگاه انصراف داده‌اند شرایطی دارد که در این گزارش از آن‌ها مطلع شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که از دانشگاه انصراف داده‌اند، درباره حق تحصیل مجدد سوالاتی دارند که در ادامه پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، مشمولان وظیفه طی مدت تحصیل خود، از دیپلم تا دکتری صرفا یکبار می‌توانند از تحصیل انصراف و مجددا با پذیرفته شدن در دانشگاه بنا به شرایطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ادامه تحصیل دهند.

این شرایط عبارتند از: عدم گذشت بیش از یک سال از تاریخ انصراف (برای دارندگان برگ اعزام بدون غیبت اولیه و مشمولان وظیفه فاقد غیبت یا مشمولان معافیت موقت بدون غیبت، گذشت بیش از یک سال از تاریخ انصراف قبلی با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع است)، انصراف قبل از اتمام سنوات تحصیلی مصوب باشد و در سنوات ارفاقی نباشد.


بیشتر بخوانید: چگونه مشمولان سربازی از کسری خدمت بسیج بهره‌مند شوند؟


همچنین انصراف از تحصیل در مقطع، با اخذ مدرک تحصیلی پایین‌تر نباشد، به عنوان مثال: انصراف از کارشناسی پیوسته با اخذ مدرک کاردانی نباشد، مگر اینکه مدرک اخذ شده در سنوات مجاز تحصیل همان مقطع، یعنی مقطع پایین‌تر به مشمول تعلق گرفته باشد که در این صورت در حکم فارغ التحصیل محسوب شده و ادامه تحصیل وی بلامانع است.

گفتنی است؛ مقطع جدید تحصیلی فرد نباید تکراری باشد.

انتهای پیام/

چگونگی ادامه تحصیل مشمولان سربازی که از دانشگاه انصراف داده‌اند

برچسب ها: سربازی ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصبری
۲۲:۲۸ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
با سلام
لطفا برای سربازانی که غیبت دارند زمینه تحصیل در دانشگاه را همانند سربازانی که فاقد غیبت هستند فراهم نمایید
تا از تحصیل دور نشوند

با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
هادی عبداله زاده
۲۲:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام من ورودی بهمن کارشناسی برق قدرت دانشگاه زنجان دولتی قبول شدم و حالا معافیت تحصیلی من صادر نمیشود من چیکار میتونم بکنم تا دوباره ادامه تحصیل بدم نظام وظیفه هم میگه باید بری خدمت
لطفا کمکم کنید راهنمایی بدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من در دانشگاه دولتی قبول شدم رفتم ثبت نام کردم الان مخام انصراف بزنم معافیت معافیت برام صادرشده میتوانم دوباره بگیرم خاهشن راهنمایم
آخرین اخبار