اتمام بازسازی واحد‌های زلزله زده کرمانشاه تا پایان نیمه اول سال ۹۸

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: کار بازسازی واحدهای شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان شهریور امسال به پایان می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا خواجه‌ای رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان نیمه اول سال ۹۸ کار بازسازی واحد‌های شهری و روستایی استان کرمانشاه به پایان می‌رسد و تا امروز بیش از ۹۶ درصد واحد‌های روستایی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تاکنون ۳۷ هزار واحد آرماتور بندی شده البته به همین میزان نیز واحد مسکونی آسیب دیده بر اثر زلزله داشته‌ایم و همچنین ۳۵ هزار و ۱۰۰ واحد دارای اسکلت و ۳۱ هزار و ۸۸۰ واحد اجرای دیوار چینی شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از اجرای سقف برای ۳۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی و اجرای گچ و خاک و نصب درب و پنجره برای ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خبر داد و گفت: عملیات تعمیر ۶۵ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی به بهره برداری رسیده گفت: عملاً ۱۳ هزار واحد احداثی کامل در روستا داشتیم که واحد‌های مذکور فرسوده و خشت و گلی بودند که به دنبال زلزله مورد بازسازی قرار گرفتند.

خواجه‌ای با بیان اینکه به طور محدودی مواردی از مشکلات انحصار وراثت به دنبال فوت مالک یا طی مراحل اداری در روستا‌ها وجود دارد که عملاً باعث می‌شود بازسازی به صد درصد مطلق نرسد، تصریح کرد: از ۱۶۲۳ روستا تعدادی واحد روستایی در حال احداث است که نمی‌توان گفت کار بازسازی به اتمام نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور جدی درصدد حل موانع پیش رو هستیم امیدواریم که تا پایان نیمه اول سال آینده کار بازسازی همه واحد‌های شهری به اتمام رسد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه واحد‌های باقی مانده عمدتاً در شهر سرپل ذهاب قرار دارد گفت:  کار بازسازی واحد‌های شهری دیر آغاز شد همچنین تعدادی از واحد‌ها دارای طبقات مازاد یا در حال اجرای دیوار و دیوار چینی هستند به گونه‌ای که بر اساس آمار موجود تنها ۲۰۰۰ و احد در مرحله بتن، آرماتور بندی و اجرای اسکلت قرار دارد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه امیدواریم به زودی جشن شاهد برگزاری جشن پایان بازسازی در مناطق زلزله زده باشیم گفت: به منظور بازسازی واحدهای شهری و روستایی در نقاط زلزله زده کرمانشاه چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن جذب و مابقی در دست اقدام است.

انتهای پیام/ب

بازسازی واحد‌های زلزله زده کرمانشاه تا پایان نیمه اول سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.