آسیب‌پذیری‌های کشف شده در درایورهای تراشه‌های WiFi شرکت Broadcom باعث شده چندین سیستم‌ عامل تحت تاثیر قرار گرفته و امکان اجرای کد دلخواه در دستگاه آسیب‌پذیر از سوی مهاجمین فراهم شود.

آسیب‌پذیری رایانه‌ها، گوشی‌ها و دستگاه‌های IoT بدلیل نقص درایورهای WiFi Broadcomبه گزارش حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی چندین آسیب‌پذیری در درایورهای تراشه‌های WiFi شرکت Broadcom کشف شده است که چندین سیستم‌عامل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به مهاجمین امکان اجرای کد دلخواه و انجام حملات انکار سرویس (DoS) در دستگاه آسیب‌پذیر را فراهم می‌کند.

به گزارش معاونت بررسی مرکز افتا، به نقل از پایگاه اینترنتی BleepingComputer، تراشه‌های WiFi Broadcom در بسیاری از دستگاه‌ها از جمله لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند، تلوزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) وجود دارند. با توجه به استفاده گسترده از این تراشه‌ها، اهداف با ارزشی برای مهاجمین هستند و وجود هرگونه آسیب‌پذیری، آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در مجموع چهار آسیب‌پذیری در تراشه‌های WiFi Broadcom کشف شده است که دو مورد از آنها (CVE-۲۰۱۹-۹۵۰۳ و CVE-۲۰۱۹-۹۵۰۰) در درایور منبع باز brcmfmac و دو مورد دیگر (CVE-۲۰۱۹-۹۵۰۱ و CVE-۲۰۱۹-۹۵۰۲) در درایور Broadcom wl هستند. به گفته پژوهشگران، یک مهاجم احرازهویت نشده با دسترسی راه دور می‌تواند با ارسال بسته‌های WiFi مخرب از این آسیب‌پذیری‌ها سوء استفاده کرده و کد دلخواه اجرا کند و یا حمله DoS انجام دهد.

Broadcom دو آسیب‌پذیری موجود در درایور brcmfmac کرنل لینوکس برای کارت‌های FullMAC را در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ (۲۵ بهمن ۹۷) رفع کرده است. اپل نیز در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) آسیب‌پذیری CVE-۲۰۱۹-۸۵۶۴ را در یک بروزرسانی امنیتی برای macOS Sierra ۱۰,۱۲.۶، macOS High Sierra ۱۰.۱۳.۶ و macOS Mojave ۱۰.۱۴.۳ برطرف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.