در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اعتماد به بازیگرغیر چهره در «تهران شهر عشق»جواب داد / برای اکران برنامه ریزی می‌کنیم

محمد احمدی برای انتخاب بازیگر غیر چهره در «تهران شهر عشق» و آخرین وضعیت اکران آن توضیحاتی ارائه داد.

محمد احمدی تهیه کننده سینما و «تهران شهر عشق» که این فیلم به تازگی جایزه بهترین بازیگر زن نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن را از آن خود کرده، درباره اعتماد به بازیگر غیر چهره و در نتیجه گرفتن چنین جایزه مهمی به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ما بازیگری می‌خواستیم که خصوصیت‌های فروغ قجابگلو را داشته باشد که خوشبختانه پس از بررسی کارگردان با او قرارداد منعقد شد و نقش اول زن فیلم را به او دادیم و این اعتماد جواب داد.

وی افزود: البته پیش از این فیلم ویدئویی «خواب است» پروانه را با قجابگلو کار کرده بودم و آنجا نیز بخوبی از عهده نقش برآمد و توانست توانایی‌های خود را نشان دهد.

این تهیه کننده اضافه کرد: این بازیگر با دریافت این جایزه دستمزد زحمات پررنگش در عرصه تئاتر و سینما که تا به حال بخوبی دیده نشده بود را گرفت و انصافا در «تهران شهر عشق» نیز از جان مایه گذاشت.

احمدی در خصوص اهمیت حضور داور ایرانی در جشنواره‌های خارجی عنوان کرد: حضور داوران ایرانی در جشنواره‌های خارجی برای بهتر دیده شدن فیلم‌های ایرانی به شدت تاثیرگذار و مفید است و دریافت جایزه در بخش‌های مختلف یک فیلم را قوت می‌بخشد.

احمدی با اشاره به آخرین وضعیت اکران این فیلم در ایران بیان کرد: پروانه نمایش آن صادر شده و منتظر زمان مناسبی برای اکران آن هستیم و برای اکران آن برنامه ریزی می‌کنیم.

این تهیه کننده درباره جدیدترین حضور جهانی «تهران شهر عشق» گفت: این فیلم برای حضور در بخش مسابقه جشنواره سانفرانسیسکو پذیرفته شده که در حال برگزاری است.

گفتنی است فروغ قجابگلو بازیگر ایرانی فیلم «تهران، شهر عشق» ساخته علی جابر انصاری و تهیه کنندگی محمد احمدی، عنوان بهترین بازیگر زن نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن را کسب کرد.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری با حضور مجید مجیدی به عنوان داور و فیلم‌های «ایرو» و «تهران، شهر عشق» به عنوان نامزد بخش رقابتی این جشنواره برگزار شد.

در مجموع ۷۷۵ فیلم از ۸۵ کشور و منطقه جهان درخواست نامزدی جوایز «تیان تان» (کاخ آسمانی) این جشنواره را کرده بودند که در نهایت فروغ قجابگلی به خاطر بازی در نقش مینا توانست جایزه «تیان تان» را از آن خود کند.

«تهران شهر عشق» طنز تلخ اجتماعی در مورد سه شخصیت است که با وجود هیاهوی بی حد و حصر، احساس تنهایی می‌کنند و در راه پر کردن این تنهایی به شناخت عمیق تری از ابرشهر تهران و وجود خودشان می‌رسند. داستان‌های این سه شخصیت به طور موازی پیش می‌رود و در نهایت هر سه نفر مصمم‌تر و با درک عمیق تری از خود در هیاهوی تهران به راهشان ادامه می‌دهند.

پیش از این نیز فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» اولین فیلم سینمایی علی جابر انصاری جایزه ویژه هیأت داوران جوان جشنواره صوفیه بلغارستان را کسب کرده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در سال‌های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره‌های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین‌المللی فیلم دنیا نیز به حساب می‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.