اینترپل یک گروه کارشناسی به سریلانکا اعزام کرد

سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (اینترپل) گروهی را برای تحقیق درباره عملیات تروریستی سریلانکا به این کشور اعزام کرد.

اینترپل یک گروه کارشناسی به سریلانکا اعزام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بین المللی پلیس جنایی (اینترپل) روز دوشنبه اعلام کرد یک روز بعد از وقوع عملیات تروریستی سریلانکا که همزمان با برگزاری مراسم عید پاک روی داد، حمله‌ای که در نتیجه آن ۲۹۰ نفر کشته شدند با اعزام گروهی از پژوهشگران خود به این کشور در نظر دارد به دولت آن کمک کند.

هسته بحران اینترپل که به درخواست سریلانکا به این کشور اعزام شده در برگیرنده کارشناسانی است که در زمینه جنایات سازمان یافته، مبارزه با تروریسم و عملیات تروریستی تخصص دارند. در زمره این گروه کارشناسانی وجود دارند که در شناسایی قربانیان فاجعه نیز متخصص هستند.

در بیانیه‌ای که اینترپل در همین باره منتشر کرد، آمده است: اگر لازم باشد در زمینه پزشکی قانونی دیجیتالی، بیومتری و تحلیل تصاویر و عکس نیز کارشناسانی به سریلانکا اعزام خواهد شد. کار بررسی‌ها به کمک داده‌های اسمی اینترپل و به کمک اسناد سفر به سرقت رفته یا گم شده به منظور تعیین مسیر‌های تحقیقاتی بالقوه و ارتباطات بین المللی در حال انجام است.

علاوه بر کمک هسته بحران اینترپل، مرکز فرماندهی و هماهنگی اینترپل نیز از سه سالن عملیاتی خود واقع در لیون، سنگاپور و بوئنوس آیرس نیز کمک‌هایی به سریلانکا کرده است. با آغاز کار کارشناسی اینترپل توقع می‌رود که روند شناسایی هویت قربانیان خارجی این حمله تسریع شود.

سخنگوی دولت سریلانکا روز دوشنبه اعلام کرد یک گروه محلی به نام جماعت توحید ملی عامل این عملیات تروریستی انتحاری بوده است. پلیس سریلانکا ده روز پیش هشدار داده بود که گروه جماعت توحید ملی سرگرم انجام عملیات تروریستی در کشور علیه کلیسا‌ها و سفارت هند است.

روز یکشنبه ظرف چند ساعت انفجار چندین بمب فضایی از مرگ و ویرانی را در هتل‌های مجلل سریلانکا و کلیسا‌های این کشور حاکم کرد. این در حالی بود که مسیحیان سرگرم برگزاری مراسم‌ عید پاک در کلیسا‌ها بودند. در نتیجه تحقیقاتی که تاکنون در سریلانکا انجام گرفته است ۲۴ نفر بازداشت شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار