بخشنده در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به کشاورزان سیل زده

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: متأسفانه بیش از ۸۰ درصد مزارع کشاروزان بیمه نشده است اما دولت تصمیم دارد تا همه خسارات را پرداخت کند.

پرداخت بیش از ۷۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به کشاورزان سیل زدهبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بیستمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و‌ تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: در جلسه امروز مصوبات مناسبی برای پرداخت خسارت ناشی از سیل به کشاورزان و‌ تولیدکنندگان تصمیم گیری شد. دولت از سه طریق به کشاورزان خسارات دیده کمک می‌کند که یکی از طریق کمک‌های بلاعوض دیگری پرداخت تسهیلات با بهره کم و سومی نیز این است که اگر قبلاً تسهیلاتی دریافت کرده اند به مدت سه سال آن را امحا می‌کند.

بخشنده ادامه داد: ضمن اینکه طبق برآورد‌های که شده قرار است که ۱۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که ۵ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت وام بلاعوض و ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به صورت وام‌های کم بهره و قرض الحسنه خواهد بود.

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ۸۰ درصد کشاورزان بیمه نداشتند، اما تصمیم گرفته شده که به همه کشاورزان خسارات پرداخت شود.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: صبح شنبه ۳۱ فروردین توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد به همه دستگاه‌ها تا این پرداخت‌ها را شروع کنند.

وی با اشاره به میزان خسارات وارده شده تصریح کرد: میزان خسارات‌ها بستگی به استان‌ها دارد که استان خوزستان تا هنوز مزارعش زیر آب است تعیین خسارت نشده است. برآورد‌های اولیه توسط عکسبرداری هوایی و ماهواره‌ای انجام شده است. مزارعی که بیمه بوده است از هفته پیش پرداخت‌شان آغاز شده که تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است، اما متأسفانه بیش از ۸۰ درصد مزارع کشاروزان بیمه نشده است، اما دولت تصمیم دارد تا همه خسارات را پرداخت کند.

بخشنده افزود: دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا کمیته‌ای به ریاست فرماندار، بخشدار و... تشکیل شود تا براساس اسناد مشخصی خسارات برآورد شد.

وی در پایان تاکید کرد: خساراتی که به غیر از واحد کشت صنعت نیشکری به بخش کشاورزی وارد شده است ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که از این میان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت قرض‌الحسنه‌ای بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار