بانوی کرمانشاهی اولین عنوان وزنه برداری را برای ایران اسلامی کسب کرد

برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری ایران، تیم ملی وزنه برداری در بخش زنان در مسابقات بزرگسالان آسیا حضور پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری ایران، تیم ملی وزنه برداری در بخش زنان در مسابقات بزرگسالان آسیا حضور پیدا کرده است.

پوپک_بسامی وزنه بردار دسته ۵۵ کیلوگرم ایران اولین عضو تیم ملی بود که روی تخته رفت پوپک بسامی در رقابت گروه B. دسته ۵۵ کیلوگرم با مجموع ۱۴۳ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در جمع ۵ وزنه بردار حاضر در گروه B. دسته ۵۵ کیلوگرم به مقام چهارم رسید.

پوپک با این حضور در تاریخ وزنه برداری ایران جاودانه شد و لقب اولین را برای همیشه با خود خواهد داشت

نکته جالب در مورد بسامی این است که او با وجود اینکه قد بلند نیست، اما به دلیل چابکی و فیزیک بدنی مناسب در لیگ‌های بسکتبال ایران به میدان رفته است.

او در سال‌های گذشته در تیم‌های آناهیتا بنا کرمانشاه در لیگ دسته اول و معراج کرمانشاه در سوپر لیگ بسکتبال بانوان بازی می‌کرد و زیر نظر الهه_دارستانی مربی تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین مشغول به فعالیت بوده است.

گرچه او اصالتاً کرمانشاهی است، اما با مهاجرت به تهران، اکنون با نام استان تهران در مسابقات قهرمانی کشور شرکت می‌کند و پس از راه اندازی وزنه برداری زنان به سمت این رشته گرایش پیدا کرده و اکنون به یک وزنه بردار ملی تبدیل شده است. مسیری که در سال‌های حضورش در عرصه بسکتبال حتی فکر آن را هم نمی‌کرد.

انتهای  پیام/ز

 

برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری ایران کسب مدال بانوی کرمانشاهی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار