در فروردین ماه سالجاری ثبت شد:

۱۵ میلیون و ۳۰۰ تردد درمحور‌های مواصلاتی استان زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۱۵ میلیون و ۳۰۰ تردد درمحور‌های مواصلاتی استان زنجان در فروردین ماه سالجاری ثبت شد.

۱۵ میلیون و ۳۰۰ تردد درمحور‌های مواصلاتی استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین با و کمترین تردد در محورتکاب- دندی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است در حالیکه میانگین کشوری ۱۰ درصد بوده و استان زنجان در رتبه ۸ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده­ ها قرار دارد، افزود: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محور‌های استان در این مدت، ۲۸۳ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۸۲ وسیله نقلیه می‌باشد. استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی، رتبه ۱۷ را در کشور داراست.

علی اکبری بیان داشت: از دیدگاه آماری از کل تردد‌های صورت گرفته در جاده ­های استان در فروردین ­ماه گذشته ۳درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، ۱ درصد سبقت غیرمجاز و ۱۵درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است. همچنین از کل تردد‌های صورت گرفته در آزادراه‌های استان و محور ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان – میانه با توجه به نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محور‌های فوق حدود ۱۷هزار  تخلف سرعت غیر مجاز صورت گرفته، که کمتر از نیم درصد تردد‌های صورت گرفته در محور‌های ذکر شده می باشد که نشان دهنده سهم قابل توجه سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در کاهش سرعت و تصادفات جاده‌ای می باشد.

به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان درمجموع تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان در فروردین ­ماه گذشته روز پنج شنبه ۱۵ فروردین بیشترین ترافیک روزانه در جاده ­های استان با ۷ میلیون و  ۵۷۰ هزار  وسیله نقلیه ثبت شد و کمترین تردد نیز در تاریخ دوشنبه ۲۶ فروردین با حدود ۳۶۶هزار  جابجایی در جاده ­های استان بود.
 
انتهای پیام/ن
 
 

ثبت بیشترین تردد در آزادراه زنجان – قزوین

برچسب ها: ترافیک ، وضعیت زاه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.