خدمت رسانی تیم های سحر هلال احمر ۵ استان به سیل زدگان خوزستان

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان از خدمت رسانی تیم‌های سحر ۵ استان به سیل زدگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی پهلوان، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ادامه سیلاب و آبگرفتگی در مناطق بالادست و طولانی شدن حضور مردم در اردوگاه‌های اسکان اضطراری سبب ایجاد فضای نامطلوب به لحاظ روحی و روانی برای سیل زدگان شده است.

وی اظهار کرد: به همین دلیل، تیم‌های سامانه حمایت‌های روانی و اجتماعی هلال احمر موسوم به «سحر» از ۵ استان بوشهر، کرمان، البرز، تهران و مرکزی بعنوان استان‌های معین در مناطق سیل زده خوزستان مستقر شدند.

پهلوان بیان داشت: با توجه به فروکش کردن آب در شعیبیه شوشتر، تیم سحر جمعیت هلال‌احمر استان فارس در آن منطقه مستقر شده و مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان است.

به گفته معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان، تیم سحر استان مرکزی هم وارد استان شده و منطقه شوش را تحت پوشش قرار می‌دهند.

علی پهلوان تصریح کرد: همچنین از روز شنبه تیم‌های سحر استان‌های تهران، البرز، بوشهر و کرمان خدمات رسانی خود را به سیل زدگان آغاز کردند.

وی اذعان داشت: از خوزستان نیز ۳ تیم سحر در شهر‌های هویزه و کارون مستقر شده و خدمات رسانی خود را توسط مددکاران اجتماعی و روانشناسان آموزش دیده عضو سحر آغاز کرده اند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: هر کدام از این تیم‌ها ۹ عضو دارند، ضمن این که از زمان آغاز خدمات رسانی هلال احمر مدیران عامل و معاونان هلال‌احمر استان‌های معین در مناطق سیل زده حضور دارند.

پهلوان بیان کرد: تیم سحر خوزستان نیز ۲۷ عضو دارد و از ظرفیت‌های سایر نهاد‌های مشابه همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سمن‌ها برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان سیل زده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری استفاده می‌کنیم از آنجایی که بخش عمده جمعیت سیل زدگان ساکن اردوگاه‌های اسکان اضطراری کودکان و نوجوانان هستند.

گفتنی است؛ با توجه به نیازمندی‌ها و کمبود‌های سیل زدگان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری، آب معدنی و اقلام بهداشتی در این مقطع مهمترین نیاز سیل زدگان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری است.

انتهای پیام/گ

تداوم خدمات رسانی هلال لحمر به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.