خط قرمزی که مشاوران دور نیمکت تیم ملی کشیدند/کارلوس در نقش مداد قرمز!

شنیده می‌شود کارلوس کی روش با مشورت دادن به گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران آن‌ها را از مشکلات مالی فدراسیون آگاه کرده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در طول ماه های اخیر چالش سختی برای  انتخاب جانشین کارلوس کی روش در تیم ملی کشورمان داشته اند و از طرفی رسانه های ایرانی و بین المللی هم افراد زیادی را به عنوان گزینه سرمربیگری این تیم مطرح کرده اند.

زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو، یورگن کلینزمن، خوان لوپتگی، مارک ویلموتس، وینچنتزو مونتلا، لورن بلان، هروه رنار، برت فن مارویک، برانکو ایوانکوویچ گزینه های ریز و درشتی بودند که پس از حذف تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا از آن ها برای حضور روی صندلی داغ سرمربیگری یوزها(لقب تیم ملی ایران) نام برده شد.

تیم ملی ایران به دلیل در اختیار نداشتن سرمربی فرصت انجام دادن بازی‌های تدارکاتی در فیفادی مارس ۲۰۱۹ را از دست داد و اکنون که حدود ۴۰ روز به آغاز فیفادی ژوئن باقی مانده همچنان تکلیف سرمربیگری این تیم نامشخص است. البته مهدی تاج بار‌ها قول داده سرمربی جدید تا پیش از این زمان انتخاب خواهد شد تا تیم ملی خرداد ۹۸ در ۲ بازی دوستانه مقابل کره جنوبی و سوریه به میدان برود و خود را برای حضور در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده کند.

نخستین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در سال جدید روز گذشته با محوریت انتخاب سرمربی تیم ملی برگزار شد و رئیس فدراسیون گزارش مبسوطی از فرآیند مذاکره با گزینه‌های مدنظر را به سایر اعضاء ارائه کرد.

فدراسیون فوتبال ایران این روز‌ها بیش از هرزمان دیگری از لحاظ مالی با مشکل مواجه است و به همین دلیل تیم مذاکره کننده با گزینه‌ها برای قطعی کردن انتخاب سرمربی تیم ملی مجبور است دست به عصا حرکت کند. تاج و همکارانش با وجود ارسال حواله پرداخت مطالبات ۹۰۰ هزار دلاری کارلوس کی روش به AFC به دلیل مشکلات تبادل ارز نمی‌توانند این پول را به حساب سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال کلمبیا انتقال دهند. در این وضعیت سرمربی خارجی بزرگی که مدنظر مدیران فوتبال ایران است برای اینکه بعد‌ها با مشکل دریافت پول از آن‌ها مواجه نشود ضمانت‌هایی لازم دارد و به همین دلیل روند این انتخاب بزرگ به کندی پیش می‌رود.

از طرفی خبر عجیبی هم شنیده می شود مبنی بر اینکه سرمربیان مدنظر فدراسیون برای اطلاع از وضعیت فوتبال ایران با کارلوس کی روش هم مشورت کرده اند و او در طول صحبت هایش، آنها را از وضعیت دشواری که همواره برای دریافت پول خود از فدراسیون ایران داشته مطلع کرده است. به همین دلیل برخی از این مربیان قید سرمربیگری در تیم ملی ایران را زده اند تا مبادا برای دریافت حق وحقوقشان با چالش رو به رو شوند.

مشورت گرفتن مربی برای حضور در یک تیم با سرمربی قبلی آن تیم در فوتبال جهان یک عرف است. همانگونه که خود کی روش هشت سال پیش و قبل از ورود به ایران از برانکو ایوانکوویچ که آن زمان در فوتبال چین سرمربی تیم شاندونگ لوننگ بود به عنوان سرمربی سابق تیم ملی مشورت خواسته و سرمربی کروات هم با وجود مشکلاتی که با مدیران وقت فدراسیون کشورمان به دلیل بدهی مالیاتی اش داشت، به کی روش می گوید پیشنهاد ایران را بپذیرد و پیش بینی می کند با توجه به پتانسیل تیم ملی ایران او به راحتی می تواند این تیم را به جام جهانی ببرد.

این موضوع را خود کی روش هم بارها تائید کرد اما در حال حاضر اگر گزینه های سرمربیگری تیم ملی با کی روش مشورت کرده اند بهتر بوده او جای اینکه تنها آنها را از مشکلات مالی فعالیت در ایران آگاه کند به این نفرات اطلاعاتی از پتانسیل تیم ملی، امکاناتی مانند ساختمان پک و از همه مهم تر قدرت فوتبال ایران در سطح آسیا ارائه دهد.


بیشتر بخوانید:

رنار به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نزدیک‌تر شد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز مشخص می‌شود؟

اخطار AFC و جریمه فدراسیون فوتبال ایران


انتهای پیام/

آخرین اخبار از گزینه های هدایت تیم ملی فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
زین الدین زیدان، ژوزه مورینیو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شوخی میکنید؟!
مردم نون و پیاز نمیتونن بخورن شما از چی دارید حرف میزنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۸:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه قدرتی! از ژاپن که سه تا خوردیم بدون گل زده.
آخرین اخبار