افزون بر ۵۷ هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردار هستند

اجری طرح برق روستایی کشور گفت: با فعالیت جهادی وزارت نیرو هم اینک ۵۷ هزار و ۳۰۰ روستای کشور از نعمت برق برخوردار هستند.

افزون بر ۵۷ هزار روستای کشور از نعمت برق برخوردار هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علی چهل چراغی در حاشیه بهره برداری از طرح برق رسانی روستای جلال آباد شهرستان سرباز اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تنها چهار هزار و ۳۶۷ روستای کشور برق دار بودند که هم اینک شاهد رشد قابل توجه‌ای در این حوزه هستیم.

وی افزود: پس از انقلاب در کشور روزانه چهار روستا برق رسانی می‌شدند.

مجری طرح برق رسانی روستایی کشور گفت: بیشترین اعتبارات تخصیص یافته وزارت نیرو در بحث برق رسانی به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان سال گذشته اهالی ۶۴ روستا از نعمت برق برخوردار شدند.

چهل چراغی تصریح کرد: تلاش شرکت توزیع نیروی برق به گونه ایست که هیچ روستای بدون برق در کشور وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت نیرو این آمادگی را دارد که امسال تمامی روستا‌های کد دار و دارای مجوز سیستان و بلوچستان را برق رسانی کند که اجرا و تحقق این موضوع همکاری مسئولان استانی و شهرستانی را نیز می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان نیز گفت: در صورت همکاری و تاییدیه ارگان‌های مختلف این قابلیت در وزارت نیرو وجود دارد که در کمتر از یک سال همه روستا‌های فاقد برق استان برقدار شوند.

غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به نگاه و توجه ویژه دولتمردان به مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان افزود: در هشت سال اخیر تعداد مشترکین برق در استان از ۵۲۰ هزار مشترک به حدود ۸۶۰ هزار مشترک افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/گ

برخورداری روستاها از نعمت برق در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار