سیل بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت زد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: سیلاب اخیر، ۶۴۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جاده‌ای استان خسارت وارد کرده است.

غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، درخصوص میزان خسارت‌های وارده بر زیرساخت‌های جاده‌ای استان گفت: براساس برآورد اولیه، سیلاب، ۶۴۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های جاده‌ای استان از جمله؛ جاده‌ها و ابنیه فنی خسارت زده است.

وی با بیان اینکه تا فروکش کردن کامل آب امکان برآورد نهایی خسارت وجود ندارد، بیان داشت: تمامی جاده‌ها باید از آب خارج شوند تا برآورد دقیق تری صورت بگیرد.

بهرامی نیا تصریح کرد: در بارندگی‌هایی که از سال ۹۷ شاهد بودیم، استان خوزستان کم‌ترین تخریب پل‌ها را داشته است و علیرغم حجم بالای بارندگی ها، روان آب ها، سیلاب‌ها و آب‌های رهاسازی شده که از زیر این پل‌ها عبور کردند، کم‌تر از ۱۰ پل تخریب شدند و این امر نشان می‌دهد تنقیه پل‌ها و پاکسازی حریم رودخانه‌ها به خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود:، اما به دلیل آب شستگی‌های زیادی که صورت گرفت، حدود ۳۰۰ ابنیه فنی خوزستان در مسیر‌ها که عمدتا پل و آبرو هستند دچار آسیب شده اند و نیاز به تعمیر دارند.

این مقام مسئول در خصوص تردد در جاده اهواز-خرمشهر نیز اذعان داشت: روز گذشته کیلومتر ۳۸ این جاده دچار آبگرفتگی شد، اما با اقدامات انجام شده از سوی نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ایجاد سیل بند خاکی، مشکل مرتفع شد.

غلامعباس بهرامی نیا با بیان اینکه همزمان با ایجاد سیل بند خاکی، تردد در این مسیر با احتیاط انجام شد، بیان کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکل تردد در جاده اهواز به خرمشهر وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

خسارت سیل به جاده‌ها

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.