دستگیری فرد تحت تعقیب در ایتالیا به دست پلیس آلبانی

پلیس آلبانی اعلام کرد مرد ۲۸ ساله‌ای که در ایتالیا به دلیل «اقدامات تروریستی» تحت پیگرد بود روز سه شنبه در آلبانی بازداشت شد.

دستگیری فرد تحت تعقیب در ایتالیا به دست پلیس آلبانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس آلبانی اعلام کرد مرد ۲۸ ساله‌ای که در ایتالیا به دلیل «اقدامات تروریستی» تحت پیگرد بود روز سه شنبه در آلبانی بازداشت شد.

پلیس آلبانی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «بلیدار ابراهیمی Bledar Ibrahimi که به عنوان فردی خطرناک برای امنیت عمومی در ایتالیا شناخته می‌شد و مظنون به دخالت در فعالیت‌های تروریستی در ایتالیا و مصر بود در الباسان (مرکز آلبانی) بازداشت شد.» در این بیانیه به جرم دقیق این فرد اشاره نشده است.

پلیس آلبانی همچنین اعلام کرد بازداشت این فرد در چارچوب حکم بازداشت بین المللی انجام گرفت که در مکاه مارس توسط دادستانی ایتالیا به جرم «مشارکت در یک سازمان تروریستی» صادر شده بود و این فرد طی روز‌های آتی به ایتالیا مسترد می‌شود.

متئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا در توئیتی از اقدامات نیرو‌های امنیتی ایتالیا و مقامات آلبانی در خصوص بازداشت این فرد قدردانی کرد.

بر اساس اعلام رسانه‌های آلبانی ابراهیمی که در سال ۲۰۱۶ از ایتالیا اخراج شده بود و از آن زمان نزد پدر بزرگ خود زندگی می‌کرد با فعالان گروه (تروریستی وهابی) داعش ارتباط داشت.

بر اساس اعلام پلیس آلبانی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ تبعه آلبانی به گروه‌های افراطی در سوریه و عراق پیوستند. بسیاری از این افراد زنان، فرزندان و والدین خود را به همراه برده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار