لاپوشانی تخلف به سبک عصر حجر/ سایه روشن‌های یک دوپینگ در پاراوزنه برداری

روز گذشته خبری مبنی بر محرومیت یک ورزشکار پاراوزنه برداری ایران در فضای مجازی منتشر و در نهایت به چالش مسئولان این رشته تبدیل شد.

لاپوشانی تخلف به سبک عصر حجر/ سایه روشن‌های یک دوپینگ در پاراوزنه برداریبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزین نوریان ورزشکار پارا وزنه برداری کشورمان که در مسابقات جوانان سال ۲۰۱۷ حضور داشت به دلیل تایید دوپینگش از سوی مسئولان جهانی تا سال ۲۰۲۱ از حضور در رقابت‌ها محروم شد.

پس از درج این خبر برخی افراد نزدیک به ورزش جانبازان و معلولان و پارالمپیک این خبر را تایید نکردند و مدعی شدند خبر منتشره صحت ندارد و مورد تایید نیست.

بعد از درج خبر تکذیبیه دوپینگ این ورزشکار با استناد به ادعای نزدیکان این فدراسیون و کمیته پارالمپیک و با مراجعه به سایت بین المللی پارالمپیک متوجه شدیم که این دوپینگ صحت داشته و خبر محرومیت فرزین نوریان روی خروجی این سایت قرار دارد.

نوع برخورد فدراسیون جانبازان و معلولان و پارالمپیک با این اتفاق جای تامل دارد. بهتر بود روز گذشته و در جریان تکذیب این دوپینگ، روابط عمومی فدراسیون و یا کمیته بین المللی پارالمپیک خبر اصلی محرومیت را روی سایت قرار می‌داد و از دوگانگی‌های تکذیب و تایید حذر می‌کرد.

نکته جالب این موضوع این است که مسئول روابط عمومی مدعی بود که کانال فوق اخبار صحیحی منتشر نمی‌کند و خبر دوپینگ صحت ندارد و بعد از تکذیب خبر، کارمند همان روابط عمومی در تماس مجدد که البته با لحن مناسبی هم نبود دقیقا خلاف اصرار مدیر روابط عمومی دوپینگ را تایید می‌کند و مدعی است که خبر تکذیب دوپینگ صحت ندارد.

باور کنید در عصر ارتباطات اخبار زودتر از آنچه شما فکر کنید به دست مخاطب می‌رسد و این رفتار نخ نما دردی از ورزش دوا نمی‌کند.

لاپوشانی تخلف به سبک عصر حجر/ سایه روشن‌های یک دوپینگ در پاراوزنه برداری

اصل خبر منتشره در مورد محرومیت فرزین نوری از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک:

فرزین نوریان ورزشکار ایران در رشته پاراوزنه برداری دسته ۷۳ کیلوگرم به دلیل ارتکاب دوپینگ در جریان رقابت‌های جوانان ۲۰۱۷، ۴ سال از حضور در میادین محروم و فعالیت او به حالت تعلیق در می‌آید.

این ورزشکار از تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۱۷ که زمان تست دوپینگ بوده است به مدت ۴ سال حق حضور در میادین ورزشی را ندارد و پارالمپیک ۲۰۲۰ نیز در این محرومیت لحاظ می‌شود.

در این گزارش آمده است: مدال‌های او در سال ۲۰۱۷ و رقابت‌های بعدی قانونی نیست و از او پس گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از دوپینگ ورزشکاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.