هنر از عوامل رشد و تعالی جامعه است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: هنر از عوامل رشد و تعالی جامعه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار با جمعی از هنرمندان استان، با اشاره به اهمیت مسأله هنر و جایگاه هنرمندان در دین اسلام، هنر را از عوامل رشد و تعالی جامعه بیان کرد.

وی گفت: هنر واقعی آن است که با تعهد همراه باشد تا انسان را به خدا نزدیک و به عالم بقا و امور ماندگار عالم وصل کند.

نکونام با اشاره به تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب به مسأله هنر افزود: هنر انقلاب اسلامی، هنری متعهد و ماندگار است.

وی ادامه داد: شهید سید مرتضی آوینی از الگو‌های هنر متعهد در انقلاب اسلامی است، چرا که ذوق ادبی خود را در راه ایثار و شهادت به عنوان یک امر مقدس و ماندگار به کار گرفت.

نکونام با تأکید بر اینکه زمینه شکوفایی و پرورش استعداد‌های هنری در کشور باید توسط همه دستگاه‌ها فراهم شود گفت: دغدغه‌های هنرمندان در راستای پیشرفت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی باید با فراهم شدن فضای شوق‌انگیز و نشاط آور و امکانات لازم برای آنان محقق شود.

جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار با بیان اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه و فعالیت شاخص فرهنگی و هنری طی سال گذشته در سطح استان گفت: برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، جشنواره فیلم و تئاتر فجر و نمایشگاه بزرگ کتاب شاخص‌ترین این فعالیت‌هاست.

وی افزود: زمینه‌های پرورش استعداد‌های هنری در رشته‌های گوناگون در استان فراهم است و علاقمندان می‌توانند در قالب کانون‌های مختلف به فعالیت هنری بپردازند.

حجت‌الله شیروانی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز تولید دو فیلم کوتاه مستند، برپایی کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی، کسب رتبه در جشنواره فیلم مقاومت، تئاتر بچه‌های مسجد، جشنواره تئاتر تک نفره و برپایی ۸ نمایشگاه در زمینه‌های مختلف هنری را از جمله فعالیت‌های سال ۹۷ این نهاد برشمرد.

وی گفت: امسال همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی هم برنامه‌های متعددی از جمله عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده شهدا، همایش هنر شیدایی، دیدار با مسئولان استانی، مسابقه کتابخوانی و رونمایی از چند کتاب در استان اجرا شد.

انتهای پیام/ز

هنر انقلاب اسلامی، متعهد و ماندگار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار