ثبت بیش از ۲۸ میلیون تردد درمحور‌های مواصلاتی استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۸ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان قزوین در فروردین ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در فروردین ماه، تردد ۲۸ میلیون و ۱۷۷ هزار ۲۱۳ وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شد که از این میزان ۸۰.۵ درصد مربوط به آزادراه‌ها بوده است.

پیرنون افزود: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تردد معادل ۹.۲ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی اضافه کرد: محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس با ۹۳ هزار و ۵۲۵ وسیله (معادل ۳۵.۵ درصد)، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۶۶۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

پیرنون افزود: همچنین بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در فروردین ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۵۹۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

وی، متوسط سرعت تردد در آزاد راه‌ها را ۸۴ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۲ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۵ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در ماه گذشته ۳۱ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده اند.

انتهای پیام/ک

تردد ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار تردد  وسایل نقلیه سنگین در جاده های قزوین

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.