معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد

توسعه تولید و انتشار باقیمانده وصایای شهدا در دستور کار بنیاد شهید/ نشر بیش از ۱۶۹۰ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد گفت: توسعه تولید و انتشار باقیمانده وصایای شهدا در دستور کار بنیاد شهید است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم رونمایی از سامانه فروش الکترونیک محصولات نشر شاهد که امروز (چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: حاصل عملکرد چند ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران، نشر بیش از ۱۶۹۰ عنوان کتاب بوده است.

وی ادامه داد:  نشر این تعداد عنوان کتاب قابل توجه بوده و در حوزه ترویج فرهنگ ایثار گام مهمی است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: توسعه آگاهی‌ها و احساس مسئولیت نسبت به این موضوع توجه همه را جلب کرده و امروز خوشبختانه در حوزه‌های مختلف صد‌ها عنوان کتاب و آثار مکتوب در حال تولید است.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد گفت: گام دوم بنیاد شهید، توسعه مسئولیت پذیری ملی از طریق کتاب است.

وی افزود: گام سوم، مردمی شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:  به دنبال آن هستیم تا در آینده‌ای نزدیک  تولید کتاب با موضوعات خاص را به عنوان مسئولیت شخصی و اجتماعی در سطح جامعه در نظر گیریم.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد گفت: شکل‌گیری چنین فرهنگی نیازمند زیرساخت‌هایی است که گام اول را امروز با همکاری نهاد کتابخانه‌ها برمی‌داریم.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: تلاش داریم چند سیاست را در این زمینه دنبال کنیم و به غنی سازی منابع و بروزرسانی خزائن کتاب نیازمند هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد گفت: حمایت و پرورش نوقلمان جامعه ایثارگری به عنوان یک سیاست، در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه مسئله ترجمه همواره به عنوان یک دغدغه مورد توجه ما است، گفت: تنها سازمانی که بیشترین اطلاعات و مأموریت را برای تولید کتاب مرجع در زمینه ایثار و شهادت  برعهده دارد، بنیاد شهید است.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: توسعه تولید و انتشار باقیمانده وصایای شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حرکت از سمت داستان‌نویسی به سمت سیره نگاری و استخراج سیره شهدا از متون در اختیار از جمله اهداف بنیاد شهید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار