نخستین همایش ملی «کاشت و صنعت پالونیا» در گرگان برگزار شد

نخستین همایش ملی «کاشت و صنعت پالونیا، فرصت‎ها و چالش‎ها» ظهر امروز در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، داود آزادفر دبیر نخستین همایش ملی کاشت و صنعت پالونیا؛ فرصت‎ها و چالش‎ها بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: درخت پالونیا یکی از مهم‎ترین گونه‎های چوبی سریع‎الرشد غیربومی است که حدود ۳۰ سال گذشته توسط اساتید دانشگاه‎های علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان وارد کشور شد.

وی ادامه داد: تاکنون پژوهش‎های متنوعی در خصوص سازگاری، زراعت چوب، تولید و ویژگی‎های کالبدی چوب پالونیا توسط اساتید دانشگاه و مراکز تحقیقاتی کشور انجام شده است.

آزادفر افزود: امروز با توجه به ممنوعیت بهره‎برداری از جنگل‎ها و نیاز مبرم صنایع چوب کشور به تولیدات چوبی، محدودیت‎های ارزی و قرنطینه‎ای گیاهی در کشور، گیاه پالونیا به عنوان درختی با پتانسیل بالای تولید چوب در نواحی خارج از جنگل مطرح شده و مورد استقبال چشمگیر بخش‎های خصوصی و دولتی قرار گرفته است.

وی گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با قدمت بیش از ۶۰ سال سابقه علمی مصمم به برگزاری نخستین همایش ملی کاشت و صنعت پالونیا فرصت‎ها و چالش‎ها شد تا فرصتی مهم برای بحث و تبادل نظر برای کارشناسان، صاحب‎نظران، دست‎اندکاران کاشت و صنعت و تجارت پالونیا و عرضه دستاورد‌های پژوهشی محققان در این خصوص فراهم شود.

وی ادامه داد: این همایش طی دو روز در گرگان برگزار می‎شود و امروز سخنرانی‎ها، نمایش پوستر و انتقال میزگرد تخصصی در خصوص بحث و تبادل نظر و پاسخ به سوالات مخاطبان خواهد بود و روز آینده بازدید از نهالستان تولید پالونیا در جنگل شصت‎کلاته و کارگاه تکثیر گونه پالونیا برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین همایش ملی کاشت و صنعت پالونیا؛ فرصت‎ها و چالش‎ها در پایان افزود: امیدوارم این همایش فرصت خوبی برای پاسخ به سوالات و شبهات مخاطبان درباره کاشت گیاه چوبی پالونیا باشد.

انتهای پیام/م
 
 

برگزاری نخستین همایش ملی «کاشت و صنعت پالونیا» در گرگان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.