استاندار سیستان وبلوچستان:

تصمیمات شورای مدیریت بحران در کوتاه‌ترین زمان باید محقق گردد/ احتمال وقوع مجدد سیل

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:تصمیمات شورای مدیریت بحران در کوتاه‌ترین زمان باید محقق شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ، در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان که امروز با حضور قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور، معاونین استاندار، نمایندگان سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران منطقه سیستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی اعضای شورای مدیریت بحران در کنترل، برنامه ریزی و مدیریت سیل سیستان افزود: ترمیم در ناحیه آسیب دیده کانال نیاتک انجام شد و ۱۰ روستا تخلیه و با همه امکانات اسکان داده شدند.

وی با بیان این مطلب که احتمال وقوع مجدد سیل با توجه به بارندگی و برف در کشور افغانستان همچنان وجود دارد گفت: نواقص مدیریت سیلاب باید به سرعت برطرف شود که چنانچه سیلابی در آینده اتفاق بیفتد حداکثر منفعت از سیل فراهم شود.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از رسانه‌های دیداری و نوشتاری، صدا و سیما و رادیو سیستان که با حضور مستمر و دائم در حوزه اطلاع رسانی سیل نقش مهمی را ایفا نمودند بیان کرد: صدا و سیما، رادیو سیستان و کلیه خبرنگاران با رصد اخبار و حضور مستمر در حوزه سیل، رسالت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را به بهترین نحو انجام دادند.

احمدعلی موهبتی در خصوص مصوبات این شورا اظهار کرد: اسکان افرادی که خانه‌های شان دچار سیل شده و مسائلی از قبیل تغذیه، آموزش و بهداشت فرزندان سیل زده در اولویت بررسی قرار گرفت.

از دیگر مباحث این شورا می‌توان به موضوع دام دامداران، مباحث صید و صیادی در منطقه سیستان، تخلیه آب از روستا‌های دچار بحران، تهیه داکت حفاظتی برای روستاها، تلاش برای بازگشت مردم به خانه هایشان و احداث بنا‌های مقاوم برای مردم اشاره نمود.

همچنین فرمانداران موظف شدند با همکاری آب منطقه‌ای در خصوص رفع تصرف از حریم رودخانه‌ها و بستر فعال و غیرفعال مربوط به سیستان و بلوچستان اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به وجود اشکالاتی در حوزه مدیریت بحران تشکیل جلسه‌ای برای آسیب شناسی این حوزه و مقاوم سازی و رفع اشکالات حوزه مسیر‌های آسیب پذیر را تاکید نمود.

در پایان احمد علی موهبتی ضمن قدردانی از صبوری مردم منطقه سیستان در بحران‌های حادث شده افزود: وجود این نعمت خداوندی و سرازیر شدن آب در منطقه سیستان باید موجب تغییر شرایط معیشتی و زندگی مردم شود، لذا ضمن تاکید نسبت به بهره برداری هر چه سریعتر از اراضی ۴۶ هزار هکتاری سیستان خواستار پیگیری جدی در حوزه نظام بهره برداری، الگوی کشت و شیوه‌های آبیاری شد.

 

انتهای پیام/ت

بررسی شیوه های آبیاری و الگوی کشت در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار