از پیش بینی‌های نادرست و بی انگیزگی تا کسب کرسی به جای سکو در دو و میدانی آسیا

مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در حالی در دوحه قطر به پایان رسید که فقط یک مدال طلا و یک نشان نقره دستاورد تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها بود.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده بیست و سومین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان تنها یک مدال طلا و یک نشان نقره در پرتاب دیسک از سوی حدادی و شیری کسب کرد و مابقی دوومیدانی کاران کشورمان عملکرد خوبی نداشتند و رتبه‌های پایینی بدست آوردند.

تیم ملی دوومیدانی کشورمان در حالی این مسابقات به پایان رساند که نتایج بدست آمده از سوی ورزشکاران ما نشان می‌دهد که این دوره نسبت به دوره قبل در هندوستان عملکرد ضعیفی داشتند و ۴ مدال طلای احسان حدادی، علی ثمری، حسین کیهانی و یک برنز مسلم نیادوست در هندوستان به یک مدال طلای حدادی و یک نشان نقره شیری در دوحه قطر تنزل پیدا کرد.

بازی‌های آسیایی جاکارتا اوج درخشش دوومیدانی کاران کشورمان بود و در آن مسابقات تیم ملی کشورمان بهترین نتیجه تاریخ دوومیدانی را کسب کرد. همانطور که مسئولان فدراسیون دوومیدانی وعده دادند ۳ مدال در این دوره از مسابقات بدست آمد و احسان حدادی و حسین کیهانی به مدال طلا و امیر مرادی به مدال نقره در این دوره از مسابقات دست یافتند.

از پیش بینی‌های نادرست و بی انگیزگی تا کسب کرسی به جای سکو در دو و میدانی آسیا

مسئولان دوومیدانی برای مسابقات قهرمانی آسیا چند ورزشکار را به اردو‌های خارج از کشور اعزام کردند تا آماده این رقابت‌ها شوند.

یک طلا و یک نقره در پرتاب دیسک 

احسان حدادی پرتابگر کشورمان که چند ماهی مربی نداشت در نهایت مسئولان فدراسیون دوومیدانی توانستند مک ویلکنزمربی صاحب نام آمریکایی را برای او جذب کنند تا حدادی بتواند در مسابقات قهرمانی آسیا بدرخشد. البته حدادی در این دوره از رقابت‌ها توانست با پرتاب ۹۹/۶۵ علاوه بر شکستن رکورد این مسابقات که به نام خودش بود مدال طلای قهرمانی آسیا هم بدست آورد.

بهنام شیری دیگر پرتابگر کشورمان که در بازی‌های آسیایی جاکارتا رکورد ۰۹/۵۸ را به نام خود ثبت کرد و مقام چهارم بدست آورد در مسابقات قهرمانی آسیا توانست ناکامی خود را جبران کند و با ثبت رکورد ۸۹/۶۰ بعد از احسان حدادی به مقام دوم دست یابد.

وداع تلخ تفتیان با مسابقات قهرمانی آسیا 

حسن تفتیان دوومیدانی کار کشورمان  به فرانسه اعزام شد تا اردوی آماده سازی خود برای مسابقات قهرمانی آسیا را در آنجا سپری کند. البته تفتیان با وجود صرف هزینه‌های زیاد تا مرحله فینال ماده ۱۰۰ متر رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافت، اما به علت مصدومیت از حضور در فینال انصراف داد و علاوه بر این مصدومیت اجازه نداد او در مرحله مقدماتی دوی ۲۰۰ متر شرکت کند و بدون کسب مقامی از این مسابقات وداع کرد.

از پیش بینی‌های نادرست و بی انگیزگی تا کسب کرسی به جای سکو در دو و میدانی آسیا

بی انگیزگی کار دست کیهانی داد 

حسین کیهانی هم یکی از ورزشکارانی بود که کارشناسان شانس زیادی برای مدال آوری او قائل بودند، اما او نیز در این دوره از رقابت‌ها افت محسوس داشت و بی انگیزگی را عامل باخت خود تلقی کرد. کیهانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا مدال طلا بدست آورد و در این مسابقات رکورد شکنی کرد، اما مسائل مالی باعث شد که او انگیزه‌ای برای رقابت‌های آسیایی نداشته باشد و در فینال ماده ۳۰۰۰ متر مقام چهارم کسب کند و در ماده ۵۰۰۰ متر جایگاه نهم را بدست آورد.

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی به ورزشکاران بها نمی‌دهد و در زمانی که او با حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان می‌توانست با اهدای پاداش‌های بازی‌های آسیایی جاکارتا روحیه مضاعف به دوومیدانی کاران برای حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی آسیا بدهد، اما متاسفانه او این کار را نکرد و در نهایت دوومیدانی کار کشورمان بدون انگیزه پا به مسابقات گذاشتند و در نهایت به جز یک مدال طلا و یک نشان نقره عایدی نصیب ورزش پایه ما نشد.

موفقیت در آسیا فدای کسب کرسی در کنفدراسیون دوومیدانی شد 

کیهانی در مدت اخیر به جای اینکه دغدغه‌های مالی دوومیدانی کاران را رفع کند تمرکزش معطوف به کنگره انتخاباتی کنفدراسیون آسیا بود و برای کسب کرسی در آسیا هزینه‌های زیادی کرد، اما در نهایت به آنچه مدنظرش بود نرسید و فقط نایب رئیسی آسیای میانه را بدست آورد.

از پیش بینی‌های نادرست و بی انگیزگی تا کسب کرسی به جای سکو در دو و میدانی آسیا

وداع زود هنگام بانوان دوومیدانی کار با قهرمانی آسیا 

در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا ۵ بانوی کشورمان شرکت کردند که برخی از بانوان کشورمان با وجود شکستن رکورد شخصی خود در مرحله مقدماتی حذف شدند و نتوانستند به مراحل پایانی این رقابت‌ها راه یابند و وداع زود هنگامی داشتند. البته به قول یکی از کارشناسان دوومیدانی هر چه بکاریم همان قدر درو می‌کنیم  و ما کاری برای دوومیدانی کارانمان نکردیم که انتظار نتیجه گیری آن‌ها در آسیا داشته باشیم.

پیش بینی هایی که درست از آب در نیامد 

البته دوومیدانی کاران کشورمان بدشانس هم بودند چرا که مسابقات قهرمانی جهان چند ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم‌های آسیایی با همه توان خود در قهرمانی آسیا شرکت کردند تا محک خوبی برای رقابت‌های جهانی بخورند و همین باعث شد ورزشکاران ما به مصاف رقبای پرقدرتی بروند که برای کسب مدال تا دندان مسلح بودند.علاوه بر این مسئولان دوومیدانی کشورمان پیش بینی کسب 3، 4 مدال در آسیا کردند که فقط 2 مدال طلا و نقره بدست آمد و این نشان می دهد که وعده ها عملی نشد و برخی از ورزشکاران که شانس مدال آوری داشتند در این دوره از رقابتها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. 

به هر حال نتایج این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا باید درس عبرتی برای مسئولان فدراسیون دوومیدانی کشورمان باشد که موفقیت در آسیا نیاز به برنامه ریزی مدون دارد و همانند سایر تیم‌های شرکت کننده باید سرمایه گذاری عظیمی کرد و پشتوانه سازی در رشته پایه‌ای همانند دوومیدانی از نان شب هم واجب‌تر است.

مسابقات قهرمانی آسیا با همه خوبی و بدی اش برای دوومیدانی کشورمان تمام شد و از امروز باید مسئولان تدابیری بیاندیشند که در مسابقات بعدی بتوانیم  از حیثیت و آبروی این رشته ورزشی دفاع کنیم.


بیشتر بخوانید: 

طلا و نقره پرتاب دیسک به ایران رسید

کیهانی به مقام چهارم دست یافت / مسلم نیا در جایگاه نهم ایستاد

حسن تفتیان به دور نیمه نهایی صعود کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار