دو و میدانی قهرمانی آسیا؛

کسب یک مدال طلا و یک نشان نقره حاصل کار تیم ملی ایران

تیم ملی دو و میدانی ایران در بیست و سومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا به یک مدال طلا و یک نشام نقره دست یافت.

کسب یک مدال طلا و یک نشان نقره حاصل کار تیم ملی ایرانبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی، روز پایانی بیست و سومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا چهارشنبه شب (۴ اردیبهشت ماه) در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه قطر برگزار شد و نمایندگان تیم ملی دو و میدانی ایران نیز به رقابت با رقبای خود پراختند.

توقف کیوان در ارتفاع ۲.۱۹ متری

قهرمان و رکورددار پرش ارتفاع ایران که با عبور از مانع ۲.۱۶ متری با شایستگی فینالیست شده بود در پرش از مانع ۲.۱۹ متری متوقف شد و در جایگاه یازدهم
قرار گرفت.

هفتمی کاردان در پرتاب دیسک

پرتابگر اردبیلی تیم ملی ایران در ماده پرتاب دیسک با پرتابی به طول ۵۱.۴۹ متربه مدال نرسید. ژاله کاردان با ثبت این رکورد بهترین نتیجه شخصی خود را رقم زد و در جایگاه هفتم پرتابگران آسیا ایستاد.

۱۵۰۰ متر نفس گیر برای مرادی و نیادوست

تیم ملی د وو میدانی ایران در ماده ۱۵۰۰ متر ۲ نماینده داشت. امیر مرادی با زمان ۳:۴۹.۴۳ دقیقه و مسلم نیادوست با رکورد ۳:۵۵.۹۳ دقیقه از مرحله مقدماتی فینالیست این ماده شدند و در رقابتی نفس گیر با دوندگانی از کشور‌های بحرین، ژاپن و هند از رسیدن به مدال بازماندند. مرادی با رکورد ۳:۴۴.۷۵ دقیقه ضمن ثبت بهترین عملکرد فصلش به مقام ششمی رسید و نیادوست نیز با زمان ۳:۴۶.۲۵ دقیقه به عنوان نهمی رضایت داد.

هشتمی و نهمی در ۵۰۰۰ متر

پس از حذف دور مقدماتی ماده ۵۰۰۰ متر، برگزاری این مسابقه به روز پایانی موکول شد و تیم ملی ایران نیز در این ماده ۲ نماینده داشت. حسین کیهانی که در ۳۰۰۰ متر بامانع دستش از سکوی آسیا کوتاه مانده بود برای جبران پا به پیست ورزشگاه خلیفه دوحه گذاشت تا در رقابت با دوندگان آسیایی نمای کشور‌های عربی به مدال نزدیک شود. جلیل ناصری دونده جوان تیم ایران هم با عزمی راسخ وارد پیست شد تا در کنار کیهانی رقابتی خوب داشته باشد. در پایان این مسابقه کیهانی با زمان ۱۳:۵۶.۸۶ دقیقه به کسب مقام هشتمی رضایت داد و ناصری هم با زمان ۱۴:۱۹.۸۲ به عنوان نهمی رسید.

دستاربندان جوان پانزدهم آسیا شد

تکتم دستاربندان در ماده ۱۵۰۰ متر بانوان ضمن ارتقای رکورد شخصی اش با زمان ۴:۳۷.۸۱ دقیقه به عنوان پانزدهمی رسید تا پرونده تیم ملی دوو میدانی ایران در شب پایانی هم بسته شود.

به این ترتیب تیم ملی دو و میدانی ایران با کسب یک مدال طلای احسان حدادی و مدال نقره بهنام شیری در ماده پرتاب دیسک، یک عنوان چهارمی حسین کیهانی در ۳۰۰۰ متر بامانع، یک مقام چهارمی دیگر شاهین مهردلان در پرتاب وزنه، ۲ عنوان ششمی مهدی پرجهان در ۴۰۰ متر بامانع و ۱۵۰۰ متر امیر مرادی یک مقام هفتمی ژاله کاردان در پرتاب دیسک و یک مقام هشتمی حسین کیهانی در ۵۰۰۰ متر به کار خود پایان داد. همچنین ۲ رکورد ملی ۴۰۰ متر بامانع و ۸۰۰ متر بانوان توسط مهدی پیرجهان و تکتم دستاربندان نیز در جریان برگزاری این مسابقات شکسته شد.

انتهای پیام/

نتایج بیست و سومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار