استقرار نظام یاددهی و یادگیری با توانمندسازی مدیران

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: استقرار نظام یاددهی- یادگیری و توسعه مشارکت کارکنان و دانش آموزان در مدرسه با توانمندسازی مدیران امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جشنواره تجارب موفق و برتر مدیران مدارس استان، گفت: مدیران در مدارس در هر بخش که دارای تجربه‌های موفق و برتر هستند و آموزش و پرورش محدودیتی برای آن‌ها قائل نشده است.

وی تاکید کرد، هرتجربه موفقی که در مدرسه از سوی مدیر و معاونان و حتی معلم که کمکی به یاددهی و یادگیری و ارتقاء بهتر خدمات آموزشی و تربیتی دانش آموزان داشته باشد، قابلیت توسعه در کل کشور را نیز خواهد داشت.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در نظام جدید و سند تحول آموزش و پرورش تاکید جدی بر مدرسه محوری شده است، گفت: در مدرسه محوری، افرادی که در تصمیم گیری هستند در کانون قرار می‌گیرند تا با اجرای این طرح و طرح‌های تحول آفرین، فرهنگ مدرسه محوری را در راستای ارتقای کیفی نظام آموزشی بهبود ببخشند.

سلطانیان با اشاره به اینکه تجربیاتی و نتایجی که از اجرای طرح مدرسه محوری در برخی مدارس که مدیران آن‌ها خواهان ایجاد تحول بنیادین بودند، بسیار چشمگیر و اثرات آن در همه بخش‌های قابل مشاهده بوده است، افزود: این تحولات در فرآیند یادگیری وآموزشی وتربیتی دانش آموزان نیز تاثیرگذاری وتاثیرپذیری خوبی داشته است.

 
اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز در مراسم تجلیل از مدیران برتر مدارس استان گفت: این جشنواره راهی برای شناسایی توانمندی مدیران است، و استقرار نظام یاددهی- یادگیری، توانمندسازی کارکنان، و توسعه مشارکت کارکنان و دانش آموزان در مدرسه از محور‌های این جشنواره است.

وی افزود: مدیران در امر مدرسه محوری باید دارای مهارت‌های فنی و ادراکی باشند و توانایی حل مشکلات و درک مسائل و مشکلات مدرسه و دانش‌آموزان را داشته باشند.

نظری گفت: جشنواره تجارب موفق و برتر مدیران و معاونان مدارس آغاز شده و مدیران و معاونان تمامی مدارس استان تا ۱۵ اسفند پارسال فرصت ارسال مقاله و طرح‌های خود را داشتند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه پارسال حدود ۱۰ هزار و ۲۵۱ دانش آموز در المپیاد‌های علمی شرکت و ۴۹۳ نفر حائز رتبه‌های برتر استانی شدند، افزود: مازندران از این حیث رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های مهم مدیران گفت: مدیران باید عقاید قوی داشته باشند، به دقت به سخنان افراد گوش کنند، پرسش‌های خوب مطرح کنند، قدرشناس باشند، افراد شکست خورده را ببخشند، لجباز نباشند، و نقاط ضعف و کاستی‌ها را شناسایی کنند. در این صورت می‌توانند در مدرسه تحول ایجاد کنند و راه آن نیز لزوم تغییر است.
 
نظری گفت: در سال تحصیلی جاری ۹ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در مرحله نخست المپیاد‌های علمی ثبت نام و ۵۸۶ نفر در مرحله استانی پذیرش شدند.
 
وی افزود:۱۱۴ مقاله از ۴۶۵ مدرسه در مقطع متوسطه به دبیرخانه این جشنواره ارسال و پس از داوری در نهایت ۹ مدیر موفق و برتر انتخاب و قدردانی شدند.
 

انتهای پیام/آ


توانایی حل مشکلات مدرسه و دانش‌آموزان با مدیران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار