واشنگتن پست در گزارشی مطرح کرد؛

دولت ترامپ در جنایات ادامه‌دار ائتلاف سعودی در یمن سهیم است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت دولت فعلی آمریکا در جنایات ادامه‌دار ائتلاف متجاوز سعودی در یمن سهیم است.

دولت ترامپ در جنایات ادامه‌دار ائتلاف سعودی در یمن سهیم استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته در گزارشی نوشت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جنایات ادامه‌دار ائتلاف سعودی در یمن سهیم است.

واشنگتن پست در ابتدای این مطلب آورده است: ترامپ اخیرا قطعنامه مربوط به پایان دادن به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن را وتو کرد و مدعی شد که این اقدام موقعیت او به عنوان رئیس نیرو‌های مسلح  آمریکا تضعیف می‌کند و حمایت واشنگتن از ریاض اقدامات خشونت‌آمیز آن‌ها را شامل نمی‌شود.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است در واقع کمپین بمباران سعودی‌ها در یمن بدون حمایت آمریکا و ادامه فروش بمب‌ها و دیگر تسلیحات نظامی پایدار نخواهد بود. چنین اقداماتی دولت ترامپ را در جنایات ادامه‌دار عربستان در یمن از جمله بمباران اخیر مدرسه و بیمارستانی در یمن سهیم می‌کند. بنابر نوشته واشنگتن پست، در ۲۶ مارس ائتلاف سعودی اقدام به بمباران یک بیمارستان و مدرسه در یمن کرد. این حمله ۲۱ کشته و دستکم ۱۲ زخمی برجا گذاشت.

واشنگتن پست در این گزارش یادآور شد لازم است کنگره آمریکا راه‌های دیگری را برای اجبار به ایجاد تغییر در سیاست آمریکا در قبال دولت ریاض، که رکورد بی‌سابقه‌ای در بی‌ملاحظه‌گی در سیاست خارجی همراه با سرکوب‌های گسترده داخلی دارد، در پیش بگیرد.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است: رویکرد ایده‌ال در قبال عربستان این است که به دو موضوع، که در واقع به هم آمیخته هستند، همزمان پرداخته شود. علاوه بر تعلیق فروش سلاح به عربستان تا زمان پایان حملات ریاض به یمن، یک لایحه قانونی باید به تصویب برسد که به دنبال اجبار عربستان به قبول مسئولیت در خصوص قتل جمال خاشقچی، منتقد دولت ریاض و نویسنده روزنامه واشنگتن پست، باشد.

واشنگتن پست تاکید کرد پس از آنکه نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مسئول قتل خاشقجی بوده، رویکرد دولت ترامپ در مقابل او نوعی دعوت ولیعهد سعودی به انجام جنایات بیشتر است.

واشنگتن پست در پایان نوشت اگرچه چنین لایحه‌ای فرصتی خوب را برای تصویب خواهد داشت، اما سران جمهوری‌خواه از جمله رئیس کمیته روابط خارجی سنا تاکنون با رای‌گیری درباره آن موافقت نکرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار