مکمل‌های ایرانی با بالا رفتن نرخ ارز چقدر گران شدند؟ +تأثیر نرخ ارز بر قیمت مکمل‌ها

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای درباره میزان افزایش قیمت مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی با بالا رفتن نرخ ارز توضیح داد.

مکمل‌های ایرانی با بالا رفن نرخ ارز چقدر گران شدند؟+ تأثیر نرخ ارز بر قیمت مکمل‌هاعباس کبریایی‌زاده رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی تولید داخل اظهار کرد: برخی مکمل‌ها به دلیل آن که قیمت ماده اولیه آنها در دنیا کاهش پیدا کرده با وجود افزایش نرخ ارز قیمت آنها بسیار ناچیز بالا رفته است.

وی ادامه داد: علت کاهش قیمت این مکمل‌ها این بوده که تولید کنندگان مکمل یا ماده اولیه در دنیا افزایش پیدا کرده و در نتیجه این مسئله روی کاهش قیمت مکمل تاثیر داشته و با وجود بالا رفتن نرخ ارز تاثیر اندکی روی افزایش قیمت این دسته از مکمل‌ها گذاشته است.

مکمل های ایرانی چقدر گران شدند؟

بریایی‌زاده تصریح کرد: بیشتر مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته و حداکثر افزایش قیمت مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای تولید داخل ۵۰ درصد بوده است.

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت ارز ۲.۳ برابر افزایش پیدا کرده، اما تاثیر نرخ ارز روی قیمت مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای تولید داخل اندک بوده و سندیکا تلاش کرده است تا با نظارت‌ها افزایش قیمت به صورت تدریجی صورت گیرد.

وی افزود: افزایش تدریجی قیمت مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی به این صورت بوده است که ما موجودی شرکت‌های تولید کننده مکمل را بررسی می‌کردیم و افزایش قیمت زمانی انجام می‌شد که کالای جدیدی برای تولید وارد شده باشد.

کبریایی‌زاده تاکید کرد: ما برای رفاه حال مصرف کنندگان تلاش کردیم تا تاثیر نرخ ارز روی افزایش قیمت مکمل‌ها حداقل باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار