کبریایی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عوارض هولناک مکمل‌های تقویت قوای جنسی؛ مراقب باشید آسیب مغزی و ناباروری در کمین شماست

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی گفت: مصرف مکمل‌های تبلیغاتی ماهواره‌ عواضی خطرناک به دنبال دارد.

عوارض هولناک مکمل‌های ماهواره‌ای؛ از عقیم شدن تا آسیب‌های ذهنی و جسمی/عوارض هولناک مکمل‌های تقویت قوای جنسی/ مراقب باشید آسیب مغزی و نبااروری در کمین شماستعباس کبریایی‌زاده رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عوارض خودسرانه مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی اظهار کرد: مکمل‌ها داروهایی هستند که اگر درست و به موقع مصرف شوند و مصرف کننده نیاز به مکمل داشته باشد مصرف آن عوارضی ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که بیمار نارسایی کلیوی داشته باشد مصرف خودسرانه مکمل به دلیل برخی ترکیبات که نمی‌توانند از کلیه عبور کنند می‌تواند آسیب‌های کلیوی برای بیمار ایجاد کند.

عوارض مصرف خودسرانه مکمل‌ها

کبریایی‌زاده بیان کرد: مصرف مکمل‌ها در صورتی که بیمار مبتلا به نارسایی کبدی یا نارسایی سایر ارگان‌های بدن نباشد فرد را دچار عارضه خواهد کرد به همین دلیل همه افراد به ویژه بیماران باید مکمل‌ها را زیرنظر پزشک مصرف کنند.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی با بیان اینکه برخی مکمل‌ها برای افراد خاص تجویز می‌شوند، گفت: در صورتی که فردی این مکمل‌ها را مصرف کند دچار عوارض خواهد شد همچنین مصرف خودسرانه ویتامین A و D با دز بالا می‌تواند خطر مسمومیت به دنبال داشته باشد.

عوارض هولناک مکمل‌های ماهواره‌ای؛ از عقیم شدن تا آسیب‌های ذهنی و جسمی/عوارض هولناک مکمل‌های تقویت قوای جنسی/ مراقب باشید آسیب مغزی و نبااروری در کمین شماست

بلایی که مکمل های لاغری و تمرکز سرتان می‌آورند

وی با اشاره به تبلیغات سوء مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی در ماهواره‌ها و فضای مجازی اظهار کرد: مصرف این مکمل‌ها به دلیل آن که ترکیبات موجود در آنها قابل شناسایی نیستند و اغلب با برچسب روی مکمل مغایرت دارند می‌توانند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشند.

کبریایی‌زاده بیان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که در تبلیغات ماهواره‌ای مکمل‌هایی برای بیدار ماندن دانش آموزان و دانشجویان برای تمرکز بیشتر یا مکمل‌های لاغری تبلیغ می‌شوند که به این مکمل‌ها ترکیبات غیرمجازی اضافه می‌شود که می‌توانند سیستم عصبی فرد را دچار اختلال کنند و فرد دچار آسیب‌های مغزی شود.

عوارض هولناک مکمل‌های ماهواره‌ای؛ از عقیم شدن تا آسیب‌های ذهنی و جسمی/عوارض هولناک مکمل‌های تقویت قوای جنسی/ مراقب باشید آسیب مغزی و نبااروری در کمین شماست

عوارض هولناک مکمل های تقویت قوای جنسی

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های تغذیه‌ای و ورزشی افزود: همچنین مکمل‌هایی که برای تقویت قوای ذهنی، جسمی یا جنسی در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند حاوی ترکیبات سمی هستند و خطراتی را برای سلامتی فرد به دنبال دارند.

وی ناباروری و عقیم شدن را یکی از عوارض هولناک مصرف مکمل‌های غیرمجاز دانست و گفت: بسیاری از مکمل‌هایی که در شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها تبلیغ می‌شوند می‌توانند در خانم‌ها تولید تخمک و در مردان تولید اسپرم را متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار