نخستین جشنواره شعر کُردی هورامان در سرسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پریسا محمدی معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را یکی از برنامه‌های مستمر این اداره کل در سال‌های اخیر دانست و گفت : برگزاری این جشنواره‌ها در سال ۹۸ با همکاری و همراهی موسسات فرهنگی ادامه می‌یابد.

وی تمرکز زدایی را یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت : در نظر داریم در هر شهرستان در طول سال یک رویداد فرهنگی هنری برگزار کنیم.

وی در ادامه با تشکر و قدردانی از همراهی‌های همیشگی امام جمعه پاوه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان، گفت: جا دارد از فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان و فعالان فرهنگی این شهرستان بابت همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان قدردانی کنم.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر آموزش شعر کُردی، برگزاری جشنواره‌های شعر را در تقویت زبان و فرهنگ کُردی بسیار موثر دانست و گفت: این اداره کل از برگزاری چنین جشنواره‌های حمایت می‌کند.

محمدی با بیان اینکه شعر کُردی با آموزش ماندگار می‌شود، افزود: توجه به شعر جزء زیرساخت‌های فرهنگی جامعه است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه نیز در این جشنواره گفت: حدود ۶۰۰ اثر از استان‌های ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه به دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر کُردی هورامان با گویش‌های هورامی، سورانی و کلهری رسیده است که از این تعداد ۲۲ اثر پذیرفته شده است.

هدایت محمودی افزود: دبیرخانه دائمی شعر کردی هورامان در سال ۱۳۹۶ در پاوه افتتاح شد.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جشنواره شعر کُردی هورامان در سال ۹۸ با همکاری و همراهی موسسات فرهنگی

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.