دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۱۰ تا ۱۵ را به خود اختصاص داد

رئیس دفتر و مشاور ارشد رئیس دانشگاه رازی با اشاره به امتیازات شاخص دانشگاه رازی گفت : براساس رتبه‌بندی انجام شده در چند سال اخیر این دانشگاه همواره در بین دانشگاه‌های جامع کشور در داخل ایران، رتبه ۱۰ تا ۱۵ را به خود اختصاص داده و جزء دانشگاه‌های برتر کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا معرفت رئیس دفتر و مشاور ارشد رئیس دانشگاه رازی گفت : بر اساس آخرین رده‌بندی که کمتر از ۲ ماه پیش منتشر شد و پایگاه ISC برای اولین بار چند دانشگاه ایران را با دانشگاه‌های مطرح جهان مقایسه کرده، دانشگاه رازی از نظر جایگاه بین المللی، رتبه پنجم دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت : دانشگاه رازی پنجمین دانشگاه ایران در رتبه بین‌المللی است و بدون شک بعد از چند دانشگاه مرکز، حتی از دانشگاه بوعلی همدان جلوتر هستیم که مایه افتخار است.

وی با اشاره به امتیازات قابل توجه دانشگاه رازی، افزود: شاخص H دانشگاه رازی تا یکسال پیش ۸۶ بود، اما اکنون به ۸۹ رسیده و از نظر شاخص H رتبه هفتم را در دانشگاه‌های ایران داریم.

معرفت با تاکید بر اینکه کیفیت دانشگاه رازی رو به ارتقاء است و به هیچ‌وجه نزول نخواهد یافت، افزود: دانشجویان غیرایرانی به سمت برقراری ارتباط با موسسات و دانشگاه‌های عراق، ایران، افغانستان و سایر کشور‌ها بروند و مطمئناً دانشگاه با همکاری معاونت‌ها تسهیلاتی را لحاظ می‌کند.

رئیس دفتر و مشاور ارشد رئیس دانشگاه رازی در ادامه با خیرمقدم به دانشجویان غیرایرانی و با تشکر از مسئول دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه در برگزاری این مراسم، اظهار داشت: دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه رازی اطمینان داشته باشند که همیشه مسائل و دغدغه‌های آن‌ها مدنظر مسئولان دانشگاه بوده و هست.

معرفت افزود: یکی از اهداف و سیاست کلی در مورد دانشجویان خارجی این است که وقتی وارد کشور دیگری و جامعه دانشگاهی جدیدی می‌شوند باید با آن جامعه دانشگاهی جدید عجین شوند نه اینکه وقتی وارد یک دانشگاه جدید شدند کُلنی تشکیل دهند چرا که تشکیل کُلنی سبب عدم تحقق اهداف دانشجویان خارجی و دانشگاه پذیرنده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط و ضوابط دانشگاه رازی برای دانشجویان بومی و غیرایرانی یکسان است، افزود: ما دانشجویان غیرایرانی را همانند دانشجویان ایرانی می‌دانیم و هر آیین‌نامه‌ها و ضوابط و شرایطی که برای دانشجوی بومی وجود دارد برای دانشجوی غیرایرانی نیز لحاظ شده است.

وی درادامه بر یادگیری زبان فارسی از سوی دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه رازی، تاکید کرد و تصریح کرد: فراگیری زبان فارسی از سوی دانشجویان غیرایرانی یا قبل از ورود به کشور مورد نظر باید انجام شود و یا بعد از ورود با شرکت در دوره‌ها و تمهیدات اندیشیده شده است.

وی یادآوری کرد که هنوز دانشجویانی هستند که باوجود گذراندن این دوره‌ها و با اینکه به ماه‌های پایانی تحصیلات خود نزدیک می‌شوند، اما هنوز در مسأله زبان مشکل دارند و لذا باید یادگیری زبان فارسی را جدی بگیرید.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه رازی خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت: همه شما سفیرانی هستید که می‌توانید مزیت‌ها و ویژگی‌های شاخص و برجسته دانشگاه رازی از جمله رتبه، موقعیت مکانی و همجواری با عراق، امکانات و تسهیل در عبور و مرور را به دانشگاه‌ها، موسسات و مسئولان کشور خود منعکس کنید.

معرفت در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دفتر امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی، گفت: در همین مدت کوتاه اخیر، چندین تفاهم‌نامه با کشور‌های مختلف داشتیم از جمله تفاهم‌نامه با دانشگاه دمشق که روز گذشته انجام شد.

وی بر انجام تحقیقات و طرح‌های علمی- پژوهشی مشترک میان دانشگاه رازی و دانشگاه‌های خارجی تاکید کرد و گفت: دانشگاه رازی دانشگاه پیشرو در کشوری است که با سرعت در حال توسعه است و انتظار می‌رود بیشترین سرمایه‌گذاری تمام دانشگاه‌ها و کشور‌های در حال توسعه، روی تحقیقات کاربردی باشد.

وی اضافه کرد: در دیدار با رایزن علمی عراق و نمایندگان دانشگاه‌های مختلف نیز بر انجام کنفرانس‌ها، تحقیقات، مجلات بین‌المللی و طرح‌های پژوهشی مشترک تاکید شد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام/د

دانشگاه رازی جزء دانشگاه‌های برتر کشور

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۴۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دانشگاه رازی،از دانشگاه بوعلی همدان،بالاتر نیست....
آخرین اخبار