وقوع سیل در پایین دست حوضه گرگانرود و قره سو محتمل است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: به علت افزایش بارش های اخیر در سراسر استان، وقوع سیل در پایین دست حوضه گرگانرود و قره سو محتمل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: با توجه به وقوع بارندگی از ۲ اردیبهشت تا ۴ اردیبهشت ۹۸ در سراسر استان به ویژه در شرق استان، در منطقه تنگراه ۱۰۷ میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: روند ذوب برف در ارتفاعات که منجر به افزایش و تداوم آبدهی در رودخانه‌های بالادست استان شده است، امروز آبدهی رودخانه اصلی گرگانرود دربالادست سد وشمگیر (روستای قزاقلی) حدود ۱۴۰ متر مکعب برثانیه رسیده است.

نظری گفت: بر این اساس وقوع سیل در مناطق پایین دست حوضه قره سو و گرگانرود محتمل است از هم استا‌های عزیز خواهشمندیم همچنان از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل‌ها، مخازن سد‌ها و مناطق مستعد وقوع سیل خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: میزان بارش در استان، از ابتدای سال آبی تا ۵ اردیبهشت سال جاری، ۶۶۱ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه درازمدت ۸۳ درصد و نسبت به سال آبی گذشته حدود ۸۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م
 
 

احتمال وقوع سیل در پایین دست حوضه گرگانرود و قره سو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.